  • Data: 2016-09-28 21:59:34
    Temat: Re: Prowadzenie Ethernetu na zewnątrz
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis pisze:
    > Projekt co prawda planowany dopiero na trochę odleglejszą przyszłość,
    > jednak już teraz chciałbym zebrać trochę informacji.
    >
    > Z jakiś czas planuję wykonać sterownik automatycznej bramy, który można
    > by spiąć z domową siecią i sterować nim np. z poziomu smartfona.
    > Zastanawiam się w jaki sposób doprowadzić dane do sterownika.
    >
    > Na tym etapie rozważań nie biorę pod uwagę rozwiązań bezprzewodowych i
    > ze względu na większą niezawodność, zastanawiam się nad przewodowymi.
    > Najprościej byłoby chyba użyć jakiegoś RS485 albo CAN, ale wtedy będzie
> [...]

    Ethernet teoretycznie działa do stu metrów całego toru. W praktyce
    odejmuje się od dziesięciu do dwudziestu (trochę przesadnie) metrów na
    połączenia końcowe metrów, i z pięć do dziesięciu metrów na zakręty i
    skoki góra - dół. Tyle teorii. Osobiście zdarzyło mi się podłączyć
    kamerę zasilaną prze PoE kablem o długości 130 m. Kabel nie był
    najwyższej jakości - pierwotne założenie było takie, że przesyłamy po
    VDSL, kabel zasilający modem VDSL również położyliśmy - ale tak na próbę
    spięliśmy to przez ETH PoE - i do dziś tak działa.

    Najdłuższe łącze ETH PoE jakie zrobiłem ma prawie trzysta metrów -
    oczywiście z każdą setką metrów spada moc dysponowana na końcowym
    urządzeniu, ale są ekstendery, które troszkę mocy z Poe uszczkną na
    regenerację sygnału ETH, resztę dalej przekażą.

    A odporność w glebie - jak zakopiesz szarą skrętkę wnętrzową to po roku
    pożegnaj się z transmisją, woda przez pory w izolacji ci wszystko
    przemoczy. Jak dasz skrętkę żelowaną w opończy polietylenowej - musisz
    tylko zadbać żeby grubymi kamieniami jej nie zasypać i nie pokaleczyć.
    Jak nie pokaleczysz - prędzej ci się znudzi jak nawali.
    Łatałem tory kamer analogowych prowadzone skrętką zakopaną bezpośrednio
    w ziemi. Łatać trzeba było dlatego, że ktoś na trasie kablowej tuje
    posadził (tylko ... sadzą tuje). Po załataniu przerw na klejowe
    termokurczliwe koszulki system działa do dzisiaj.

    Czyli - jak masz nie więcej jak sto metrów, jak dasz porządną żelowaną i
    w opończy polietylenowej (szczelniejsza i sztywniejsza od poliwinylowej)
    skrętkę doziemną - musi działać!

    --
    Darek

    ---