  • Data: 2016-09-28 22:18:24
    Temat: Re: Prowadzenie Ethernetu na zewnątrz
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Rada oczywiście dobra, popieram. Ale w sytuacjach, gdy ktoś o tej
    > żyłce zapomniał, sprawdza się odkurzacz. Dobrze wsysa kable.

    Póki w arocie nie za ciasno. Ale zawsze pozostaje opcja wypięcia jednego
    z położonych kabli, przypięcia do niego mocnego pilota, wycofania kabla
    i wciągnięcia go z powrotem razem z nowym kablem - przy użyciu wcześniej
    podpiętego pilota. Ostatnio robiłem to rękami zleceniodawcy -
    popatrzyliśmy, powiedzieliśmy że poprzedni wykonawcy robotę spieprzyli
    (trasa kablowa w rurach kanalizacyjnych z kolankami - nijak nie idzie
    przepchnąć włókna) i czekamy na propozycję dalszego działania. Klient
    wyszukał najmniej odpowiedzialny kabel, cofnął go wciągając dwa piloty,
    jednym przywrócił cofnięty kabel, drugi dał nam. No to wciągnęliśmy co
    mieliśmy wciągnąć - odpowiedzialność za cofanie używanego kabla klient
    wziął na siebie, my go ciężkimi robotami ziemnymi nie obciążyliśmy -
    obie strony zadowolone.
    Zawsze trzeba tak kombinować żeby za jak najmniej rzeczy odpowiadać, jak
    najwięcej zrobić za darmo cudzymi rękami, i żeby klient miał wrażenie że
    tanio go wyszło (a bardziej boli złotówka wyjęta z kieszeni jak godzina
    ciągnięcia druta osobiście...)

    --
    Darek

    ---