  • Data: 2016-05-06 12:46:35
    Temat: Re: Prowadzenie ścieżek
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:572c7005$0$697$65785112@news.neostrada.pl...

    > Gdybym kiedyś miał się przerzucać na płytki czterowarstwowe, to jak
    > najlepiej jest je projektować? To znaczy które warstwy przeznaczyć na
    > VCC i GND, a które na ścieśki?
    > Koszt wykonania takiej płytki znacząco wzrasta?

    Jak dojdę kiedyś do 4 warstw to prawie na pewno zrobię tak.
    - na top elementy i ścieżki (szczególnie szybkie sygnały tu)
    - następna warstwa cała GND, aby ekranować linie sygnałowe,
    - następna VCC (lub poligony różnych napięć w różnych obszarach, gdy różne
    zasilania)
    - na bottom ścieżki, które nie weszły na top, ale tylko wolne sygnały.

    Przerzucenie szybkiego sygnału z top na bottom oznacza, że w tym miejscu
    prąd powrotny poruszający się głównie po najbliższej warstwie ekranującej
    przenosi się z warstwy GND na VCC. Aby prąd powrotny mógł się poruszać jak
    najbliżej linii sygnałowej (mniejsze pole emitujące/wrażliwe na zakłócenia)
    przy każdym takim przejściu należało by postawić kondensator blokujący
    połączony między GND i VCC. Dlatego lepiej szybkie sygnały pozostawić na top
    z sygnałami powrotnymi poruszającymi się po warstwie GND.
    P.G.