  • Data: 2010-06-07 19:19:39
    Temat: Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w
    > I tak będzie to wyglądało za 500 lat. W obróbce metalu na skalę
    > masową będą
    > zmieniały się narzędzia a nie maszyny. Będą coraz lepsze
    > ściernice, frezy i noże
    > tokarskie. Ale w dalszym ciągu będą automaty sterowane krzywkami.

    No nie wiem, nie wiem - coraz wiecej maszynek CNC trafia pod
    strzechy, takze w Polsce.
    Owszem - wielkoseryjna produkcja ma swoje prawa, i tu moze sie
    jeszcze dlugo utrzymywac.
    Szczegolnie ze teraz bedzie mozna znacznie szybciej krzywki
    zmieniac :-)

    > Krzywki do
    > automatów, tłoczniki itp kiedyś robili ludzie w narzędziowniach
    > na obrabiarkach
    > uniwersalnych. Teraz robią to maszyny CNC bo są dokładniejsze i
    > trochę szybsze
    > tylko dlatego że mogą pracować 24 godziny na dobę przy minimalnym
    > nadzorze.

    Czlowiek przede wszystkim nie da rady, jak ma wykonywac dane
    wygenerowane przez komputer.
    Za duzo danych, zbyt latwo sie pomylic, zmieniaj tu naraz 3 osie w
    maszynie, albo choc 2 osie jednoczesnie czytajac dane z programu.

    > Albo sworznie kuliste do
    > drążków kierowniczych. W ramach praktyk miesiąc bujałem się
    > fabryce robiącej
    > podzespoły do PF 125p. W specjalizowanej tokarce robiącej
    > sworznie, nic innego
    > na niej się by nie wytoczyło, wrzeciono się nie zatrzymywało żeby
    > nie było
    > straty czasu. Na obrotach podajnik umieszczał w uchwycie
    > półfabrykaty. Za 500
    > lat maszyna do sworzni będzie wyglądała i pracowała tak samo.

    A zebys sie nie zdziwil ze ona pierwsza ulegnie zmianie.
    Bo skoro juz mowa o tokarce, wykonujacej skomplikowana sekwencje
    czynnosci, to czemu ma byc na krzywkach a nie CNC ?
    CNC bedzie drozsza, ale zarzad ja kupi, bo bedzie bardziej
    uniwersalna. I tez nie bedzie zatrzymywac wrzeciona, a moze i
    bedzie, bo bedzie miala lepszy silnik i falownik.

    J.
    P.S. gietarka do drutu - czyz to nie wyglada imponujaco ?
    http://www.youtube.com/watch?v=nf44yx5kMqo