    Date: Sun, 28 Oct 2012 11:49:13 +0100
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednie szyby

    W dniu 28.10.2012 10:29, qwerty pisze:
    > Przednia szyba ogrzewana (nie ważne, czy drucikami jak w Fordach), czy
    > ciepłym nawiewem - ma być skuteczne zimą).

    dziwne kryterium wyboru. Ale tak naprawdę, czy są wogóle auta bez
    ogrzewania przedniej szyby? JEdyne auto z którym ja się spotkałem w
    którym jest problem, to peugeot partner. tam nawiew dmucha na szybę
    ponad wycieraczkami. woda spływająca po szybie spada na wycieraczki i
    zamarza. Teraz 100 właściceli partnerów napisze że bzdury opowiadam.

    > Dodatkowo nasuwa się taka refleksja - co jest z nowymi samochodami.
    > Miałem okazję jeździć Corsą z 2010 roku - szyby parują. Focus z 2011

    szyby parują wtedy, gdy wewnątrz auta jest wilgoć w powietrzu, a szyby
    są zimne. klimatu w polsce nie zmienisz. szybę elektrycznie możesz
    podgrzać w paru modelach, ale to chyba tylko przednią. Możesz jednak
    pozbyć się pary w powietrzu w aucie. nie wiem co w samochodach z
    zaparowanymi szybami, wprowadza i magazynuje wodę. może buty z
    "traktorami" i kierowca wsiadający i wysiadający 15 razy dziennie bez
    "tupania"? Może woda wcieka przez dach, uszczelki... Może dywaniki z
    futerka zamiast z gumy? A może poprostu kierowca lubi mieć w aucie
    +30stopni, a wyższa temperatura powoduje że więcej wody "zmieści się" w
    powietrzu.
    Tak więc zmniejszyć parowanie szyb możesz nie tyle wybierając takie czy
    inne auto, tylko zmieniając zwyczaje kierowcy. Co do auta. Takie które
    szybciej zagrzeje swój silnik - spowoduje że problem zaparowanych szyb
    zniknie. może webasto? Może uruchamianie silnika pilotem z okna mieszkania?
    natomiast ważna może się okazać klimatyzacja. po jej włączeniu szyby
    odparowują znacznie szybciej.

    ToMasz

    Ps jak już kupisz auto, nie próbuj go osuszać osuszaczami wieszanymi na
    lusterku. Takie osuszanie będzie skuteczne jak rozsypiesz w aucie 50 kg
    ryżu lub soli. natomiast "farelki" na 12V "dają radę" odparować kawałek
    szyby.