  • Data: 2018-07-04 21:29:16
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-04 o 16:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "HF5BS"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Do konsekrowania kosciola to chyba niewiele trzeba.
    > Aby sciany staly, no i biskup obowiazkowo ... a - i cos pisza o ołtarzu,
    > ale ten przeciez nie musi byc betonowy ...
    >
    > A w sumie to nie wiem, czy konsekrowac trzeba - z jednej strony wladza
    > moze miec jakies umowy, z drugiej - bardzo chetnie by pewnie taki
    > kosciol rozwalila.
    > Na drugi raz biskup by sie zastanowil czy przyjechac, czy moze lepiej
    > materialy przeznaczyc na remonty istniejacych kosciolow ..

    Konsekrować od razu nie trzeba - wtedy to jest (funkcjonalnie) kaplica.
    Zresztą spotykałem kościoły, które czekały miesiącami, może latami na
    konsekracje.
    Nawet jeden z kościołów w moim rodzinnym mieście był planowany i
    zgłaszany do budowy jako kaplica - musiał mieć odpowiednio mały metraż.
    Później został rozbudowany, a później włada się zmieniła :)

    Kamienny ołtarz był "obowiązkowy" przed Soborem Watykańskim II, a może
    nawet jeszcze przed Pierwszym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam