  • Data: 2018-07-04 16:51:43
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >No, w szkielet, nawet stanowiący już jakąś konkretną i choćby
    >minimalnie użyteczną całość, uwierzę. Ale to jeszcze trzeba było
    >wyświęcić. Jeśli tak, to nie ma sprawy. Gołe jeszcze ściany, parę
    >pbrazów (na czym się trzymają, skoro cement jeszcze miękki?),
    >wyświęcony (no, to akurat nie musi długo trwać). No, po prostu jestem
    >ogromnie ciekaw, jak to zostało zrobione (wyświecenie) i jak to
    >wszystko wyglądało przy pierwszej Mszy, bo na pewno nie tak, jak
    >teraz, finalnie. Że np. jakaś mała salka, ołtarz, Najświętszy
    >Sakrament, wśród niestężałych jeszcze murów odprawiona Najświętsza
> [...]

    Do konsekrowania kosciola to chyba niewiele trzeba.
    Aby sciany staly, no i biskup obowiazkowo ... a - i cos pisza o
    ołtarzu,
    ale ten przeciez nie musi byc betonowy ...

    A w sumie to nie wiem, czy konsekrowac trzeba - z jednej strony wladza
    moze miec jakies umowy, z drugiej - bardzo chetnie by pewnie taki
    kosciol rozwalila.
    Na drugi raz biskup by sie zastanowil czy przyjechac, czy moze lepiej
    materialy przeznaczyc na remonty istniejacych kosciolow ..

    J.