-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
ews-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Subject: Re: Przekladnia CVT.
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <ioa165$2amg$1@news.mm.pl> <ioa3na$a2e$1@news.onet.pl>
<ioaar4$1qgm$1@news.mm.pl> <4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<ioah37$251n$1@news.mm.pl> <iojhjn$dnf$1@news.onet.pl>
<0...@n...yarross.net.pl> <iok2p1$j13$1@news.onet.pl>
<u...@n...yarross.net.pl>
<m...@4...com>
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: Tue, 19 Apr 2011 23:18:58 +0200
Message-ID: <2...@n...yarross.net.pl>
Lines: 49
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.190.28.106
X-Trace: 1303250882 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2494 79.190.28.106:47274
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28383
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 19 Apr 2011 23:07:17 +0200, J.F. napisał(a):
> On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
>>Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
>>> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
>>Oj jest jest.
>>> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
>>Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
>>predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
>>pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
>>poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
>>zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
>>obcowzbudnych oraz AC.
>
> Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
A skad?
> mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i przelaczanie
> szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?
W pewnym sensie stosowana. Taka EU07 ma przelaczanie szeregowo-rownolegle
calych silnikow OIDP.
>
> (do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
> trojkat-gwiazda)
Cel tego przelaczania jest zupelnie inny niz poprawianie charakterystyki.
> Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
> tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.
E tam. Spadaja straty na prady wirowe i histereze.
>
>>> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi
>>> i stali w silniku. Lepsza przekladnia.
>>Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
>>wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.
>
> Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
> :-)
Tylko jezeli masz bardzo male wymagania albo wstawisz bezsensownie
przerosniety i drogi oraz ciezki silnik.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław