eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekladnia CVT. › Re: Przekladnia CVT.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    ews-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsho
    sting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
    Subject: Re: Przekladnia CVT.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <ioa165$2amg$1@news.mm.pl> <ioa3na$a2e$1@news.onet.pl>
    <ioaar4$1qgm$1@news.mm.pl> <4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <ioah37$251n$1@news.mm.pl> <iojhjn$dnf$1@news.onet.pl>
    <0...@n...yarross.net.pl> <iok2p1$j13$1@news.onet.pl>
    <u...@n...yarross.net.pl>
    <m...@4...com>
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: Tue, 19 Apr 2011 23:18:58 +0200
    Message-ID: <2...@n...yarross.net.pl>
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.190.28.106
    X-Trace: 1303250882 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2494 79.190.28.106:47274
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28383
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 23:07:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >>Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
    >>> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    >>Oj jest jest.
    >>> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    >>Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
    >>predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
    >>pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
    >>poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
    >>zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
    >>obcowzbudnych oraz AC.
    >
    > Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
    A skad?

    > mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i przelaczanie
    > szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?
    W pewnym sensie stosowana. Taka EU07 ma przelaczanie szeregowo-rownolegle
    calych silnikow OIDP.

    >
    > (do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
    > trojkat-gwiazda)
    Cel tego przelaczania jest zupelnie inny niz poprawianie charakterystyki.


    > Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
    > tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.
    E tam. Spadaja straty na prady wirowe i histereze.

    >
    >>> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi
    >>> i stali w silniku. Lepsza przekladnia.
    >>Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
    >>wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.
    >
    > Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
    > :-)
    Tylko jezeli masz bardzo male wymagania albo wstawisz bezsensownie
    przerosniety i drogi oraz ciezki silnik.





    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: