  • 1. Data: 2011-04-15 17:59:37
    Temat: Przekladnia CVT.
    Od: "Sqeeb" <s...@a...as>

    Witam.
    Ktoś ma pomysł jak można i z czego zmontować domowymi sposobami przekładnię
    bezstopniową?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2011-04-15 18:44:56
    Temat: Re: Przekladnia CVT.
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-04-15 19:59, Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Kto? ma pomys? jak mo?na i z czego zmontowaae domowymi sposobami przek?adnie
    > bezstopniow??
    >
    > Z góry dziekuje za odpowied 1/4 .

    najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
    przenosić

  • 3. Data: 2011-04-15 20:44:22
    Od: "Sqeeb" <s...@a...as>

    > najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
    > przenosić

    Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.

  • 4. Data: 2011-04-15 20:58:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-15 22:44, Sqeeb pisze:

    > Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.

    A czy przekładnia bezstopniowa w takim silniku ma w ogóle sens?
    Jaką charakterystykę ma ten silnik?

  • 5. Data: 2011-04-15 22:31:06
    Od: "Sqeeb" <s...@a...as>

    > A czy przekładnia bezstopniowa w takim silniku ma w ogóle sens?
    > Jaką charakterystykę ma ten silnik?

    Tego silnika fizycznie nie ma. Takie założenie.

    Generalnie to pytanie było o samą istote co jak poskładać żeby zbudować
    CVT.....
    Musimy się wdawać w takie detale? Małe moce, mały moment....

  • 6. Data: 2011-04-15 23:34:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-16 00:31, Sqeeb pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości

    > Tego silnika fizycznie nie ma. Takie założenie.

    Pozostaje kwestia jakie masz te domowe sposoby, bo sam mechanizm nie
    wydaje się zbyt skomplikowany, ale bez tokarki raczej się nie obejdzie.

    A najprościej to taką przekładnie po prostu wymontować ze skutera i
    zaadaptować :)

    > Generalnie to pytanie było o samą istote co jak poskładać żeby zbudować
    > CVT.....
    > Musimy się wdawać w takie detale? Małe moce, mały moment....

    Nie musimy :)
    Ja tylko chciałem zauważyć, że skrzynia typu CVT ma sens w zasadzie
    tylko tam gdzie silnik pracuje wydajne w wąskim zakresie obrotów.

    A elektryczny wydajnie pracuje w szerokim zakresie obrotów,
    charakterystyka mocy w miarę płaska i nawet jak trzeba koniecznie
    poszerzyć zakres obrotów wyjściowych, to dwubiegowa przekładnia (np.
    planetarna) pewnie załatwi sprawę.

  • 7. Data: 2011-04-15 23:34:32
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 22:44:22 +0200, Sqeeb napisał(a):

    > Raczej by?oby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.

    falownik załatwia sprawę :-D

    --
    pzdr
    meping

  • 8. Data: 2011-04-16 08:42:22
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> napisał(a):

    > falownik załatwia sprawę :-D

    Tam pewnie chodzi o silnik do roweru na napiecie stale np taki:
    http://www.alibaba.com/showroom/dc-electric-motor-48
    v.html

    Tu jest ciekawy artykul o regulatorach:
    http://homepages.which.net/~paul.hills/SpeedControl/
    SpeedControllersBody.html

    WM

  • 9. Data: 2011-04-16 09:58:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011 23:34:32 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:

    >falownik załatwia sprawę :-D

    Nie do konca, zeby nie powiedziec - wcale nie.

    Nie uzyska duzej mocy przy niskich obrotach, np jadac pod gore.

    Ale oczywiscie od odpowiedniego zasilacza trzeba zaczac, bo moze w
    zupelnosci wystarczy.

    P.S. falownik do raczej do silnikow AC, .. hm, w PWM tez niby cos
    faluje :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-04-16 18:57:06
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Apr 2011 08:42:22 +0000, WM napisał(a):

    > Tam pewnie chodzi o silnik do roweru na napiecie stale np taki:
    > http://www.alibaba.com/showroom/dc-electric-motor-48
    v.html

    fakt - przywaliłem z tym falownikiem; nie zwróciłem uwagi, że chodzi o
    napięcie stałe, zasugerowałem się mocą, że przy takiej, to raczej
    zasilany prądem przemiennym z sieci ;->

    --
    pzdr
    meping