  • 11. Data: 2016-02-16 18:19:50
    Temat: Re: Przekładnik prądowy i 2 urządzenia
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 17:35:21 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A wtedy ... moc strat spadnie.
    >Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, aby straty w rdzeniu dominowaly ...
    >i byly niszczace przy 50Hz :-)

    Otwórz obwód wtórny to się przekonasz ;)

    PS. Błąd przekładnika = prąd jałowy = straty w rdzeniu. Tylko i
    wyłącznie ( no prawie ).
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2016-02-16 19:07:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 17:42, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Zachowując klasę obsłuży dowolną ilość o ile nie przekroczysz mocy
    > podanej na tabliczce znamionowej i wypadkowy PF będzie taki jak ma być
    > ( 0,8 dla polskich w całym zakresie, dla zagranicznych 0,8 do 5VA
    > włącznie i 1 poniżej ).

    A w realu to jest łatwe do spełnienia, czy *taniej* użyć 2 osobnych
    przekładników ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2016-02-16 19:17:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 19:07:09 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > A w realu to jest łatwe do spełnienia, czy *taniej* użyć 2 osobnych
    > przekładników ?

    Nie ma chyba nic banalniejszego do zrobienia, łączysz toto szeregowo
    i tyle. Jak masz trójfazowy przekładnik to na wejścia pierwszego
    urządzenia dajesz fazy, wyjścia pierwszego podajesz na wejścia drugiego
    a wyjścia drugiego zwierasz wspólnie do neutralnego i po ptakach.

    L.

  • 14. Data: 2016-02-16 19:58:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 19:17, Lisciasty pisze:

    > Nie ma chyba nic banalniejszego do zrobienia, łączysz toto szeregowo
    > i tyle.

    Tyle to ja wiem, ale chodzi mi o warunki techniczne które dopuszczają
    takie wykorzystanie przekładnika, tzn. czy trudno je spełnić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2016-02-16 20:41:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 19:58:31 +0100, PeJot
    <P...@n...pl> wrote:

    >Tyle to ja wiem, ale chodzi mi o warunki techniczne które dopuszczają
    >takie wykorzystanie przekładnika, tzn. czy trudno je spełnić.
    Jeszcze raz:
    * tańszy jest jeden przekładnik;
    * odbiory łączysz szergowo tak więc płynie przez nie ten sam prąd
    * nie możesz przekroczyć mocy przekładnika wskazanej na tabliczce aby
    mieć zachowaną klasę; przy przekroczeniu tak do 2xSn spadasz o klasę w
    dół (pi x oko);
    * jeżeli obciążenie jest poniżej 1/4 znamionowego to przekładnik nie
    musi trzymać klasy - trzeba dociążać dodatkową indukcyjnością; nie
    warto kupować przekładnika o za dużej mocy;
    * przekładniki oferowane na rynku polskim są na PF=0,8. Zmiana na PF=1
    (obciążenie rezystancyjne) znacząco zmienia błędy i nie masz gwarancji
    trzymania klasy;
    * mam nadzieję że znasz przebieg krzywych błędów;
    * generalnie poza zdefiniowynym zakresem prądów i mocy nie zakładaj
    nic o przebiegu błędu;
    * bez znajomości konstrukcji wewnętrznej nawet mając krzywe z
    wzorcowania nie przeliczysz sam przekładnika na inne parametry;
    * nikt w Polsce ( no może GUMu w Warszawie, na swym Tetexie) nie
    wywzorcuje ci przekładnika na inny PF niż 0,8 lub 1
    * dokładne zweryfikowanie błędów jest poza możliwościami amatora (cena
    sprzętu pomiarowego)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 16. Data: 2016-02-16 21:05:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-02-16 o 20:41, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Jeszcze raz:
    > * tańszy jest jeden przekładnik;

    Ale o odpowiedniej mocy. Czyli krótko - widuje się w realu układ jednego
    przekładnika zamiast dwóch ?

    > * dokładne zweryfikowanie błędów jest poza możliwościami amatora (cena
    > sprzętu pomiarowego)

    Nie mówimy o amatorce - akurat kalibratory mocy są pod ręką. Ale
    niechcący ruszyłeś paskudną kwestię - audytor zewnętrzny może nie
    zaakceptować takiego uproszczenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2016-02-16 22:57:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 21:05:07 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Ale o odpowiedniej mocy. Czyli krótko - widuje się w realu układ jednego
    > przekładnika zamiast dwóch ?

    Ja widuję w realu dość często :> A konkretnie w elektrowniach.
    Ale to do regulacji, a nie pomiarówki. O ile to ma dla Cię znaczenie.

    L.

  • 18. Data: 2016-02-17 05:54:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 21:05:20 +0100, PeJot
    <P...@n...pl> wrote:

    >Ale o odpowiedniej mocy. Czyli krótko - widuje się w realu układ jednego
    >przekładnika zamiast dwóch ?
    Tak

    >Nie mówimy o amatorce - akurat kalibratory mocy są pod ręką. Ale
    >niechcący ruszyłeś paskudną kwestię - audytor zewnętrzny może nie
    >zaakceptować takiego uproszczenia.
    Tu nie ma uproszczenia.

    Do celów pomiarowych (energetyka) standard to klasa 0,2S moce
    2,5-5-7.5VA, gdy są wzorcowane to mają papier urzędu miar że są w
    klasie; czasami produecnt dorzuca a czasami mususz go poprosić o
    krzywą błędu;

    Jeżeli ty i tak robisz kalibrację całego układu to mz nie potrzebujesz
    wzorcowania bo i tak gdzieś wprowadzisz krzywą korekcyjną.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 19. Data: 2016-02-17 08:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    com...
    >Jeszcze raz:
    >* tańszy jest jeden przekładnik;
    >* odbiory łączysz szergowo tak więc płynie przez nie ten sam prąd

    Odbiory musza pozwalac na takie podlaczenie sie - bo moze byc tak, ze
    uziemiaja
    jedna koncowke ...

    J.

  • 20. Data: 2016-02-17 08:57:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 17:40:42 UTC+1 użytkownik RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    >Paczpan, człek się codziennie czegoś nowego dowie :>
    >To w taki razie dlaczego te warunki są teoretyczne?
    >W przemysłówce dobiera się przekładniki mniej więcej
    >na nominał pracy, więc pracują na zwarciu, dobrze kumam?

    Tak dziala przekladnik pradowy. Prady sa w odpowiednim stosunku, a
    napiecie ma byc mozliwie male.

    Oczywiscie tak calkiem zwarte nie beda - urzadzenie pomiarowe zapewne
    jakis opor ma,
    uzwojenie wtorne przekladnika tez ma, choc to akurat mozna do zwarcia
    zaliczyc.

    >Ostatnio byłem w szoku, jak się dowiedziałem że przekaźniki
    >zabezpieczające ludzie zasilają wprost z przekładnika napięciowego,
    >zamiast jak przeciętny zjadacz przekaźników, z zasilacza 24VDC ;)

    A to nie wiem w jakim kontekscie ... ale jak sie zasilacz zepsuje ?

    J.