  • Data: 2018-04-01 22:14:50
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.04.2018 o 20:27, Sebastian Biały pisze:
    > Cześć.
    >
    > Przetworniki mają wbudowany filtr IR który ma, jak rozumiem, częsciowo
    > uodpornić matrycę na widzialność IR bliskiego optycznemu.
    >
    > Jednak tu i tam na internecie znalazłem informacje że przetworniki po
    > zdjęciu filtra IR widza tez termiczną część widma. Co prawda widza tylko
    > przedmioty mocno gorące wiec to jest tylko częśc widma termicznego która
    > mnie interesuje ale lepsze to niż nic.
    >
    > Potrzebuje wykryć że jakiś element jest znaczaco bardziej gorący niż
    > inne. To "znacząco gorący" oznacza >100 stopni i podobno to już się da
> [...]

    Ciekawy pomysł :-)
    Tu masz zdjęcie kuchenki chwilę po włączeniu grzałki zrobione aparatem
    przerobionym na IR z oświetleniem zewnętrznym:

    https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/41122249
    002/in/dateposted-public/

    A tu bez oświetlenia:

    https://www.flickr.com/photos/154223859@N03/40453859
    814/in/dateposted-public/

    Okiem nie było nic widać.
    Ale wrzący czajnik jest całkowicie niewidoczny. Wszystko więc zależy od
    tego na ile temperatura jest >100.

    P.P.

    PS. Nie chciało mi się ustawiać daty w aparacie, nie patrz na EXIFa.