    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Przerywany sygnał ciągły
    Date: Fri, 10 Apr 2009 07:22:38 +0200

    > Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak mogę sprawdzić, co dokładnie dzieje się z
    > moją linią? Moja centrala to chyba S-12: 041 36 10 xxx

    Postępowanie może być uprszczone lub śledcze.
    Uproszczone to wykonywaj następujące sekwencje (nowy wiersz oznacza od nowa
    podniesienie słuchawki a koniec wiersza odłożenie):

    #21#
    #61#
    #67#
    oraz opcjonalnie jeśli to nie przyniesie efektów
    #43#
    #15#

    Jeśli chodzi o postępowanie śledcze czyli wykrycie ktoa to usługa lub
    ewentualnie jej parametrw to radziłbym zacząć ZAMIAST poprzedniego wariantu
    (ktory po wykryciu uslugi i jej parametrów i tak trzeba wykonać na wszelki
    wypadek):

    *#21*# i posłuchać co powie centrala (w każdym wyopadku poniezj posłuchać)
    *#61*#
    *#67*#

    Gdy któraś z komend da komunikat o tym, że usluga jest aktywna (na S-12 może
    być glupie "sprawdzane dane są poprawne") to powiedzmy że było tak przy 61
    kontynuujemy poszukiwania:

    *#61*9555# i suchamy
    lub *#61*19555# i słuchamy

    Bo zakładam, że ktoś (tepsa) włączył przekierowanie (pewnie 61 i 67) na
    pocztę głosową.
    W tym wypadku jeden lub drugi string da "sprawdzane dane są poprawne" o ile
    nie zmienili jeszcze komunikatów na S-12 a dawno nie miałem z nią do
    czynienia.
    W każdym bądź razie komunikat potwierdzi że wklepany numer (9555 lub 19555)
    jest tym na który jest ustanowione jedno z przekierowań (tu w przykladzie
    61).

    Być może nikt nawet nie tknął klawiatury z przyciskiem * ale może bawił się
    pod 9555 lub 19555 i aktywowal konto poczty glosowej (lub też TPSA tobi
    takie rzeczy profilatycznie co jakś czas bo chce aby nawet gdy abonentow nie
    ma to coś w końcu odbierało - każdy impuls dziś jest na wagę złota dla
    operatora).
    Aktywowane konto PG powoduje, że po jakimś czasie centrala dostaje zdalne
    automayczne polecenie aktywowania przekierowań 61 67 na PG.
    O ile może wykonać takie polecenie (u mnie nie może bo ja te usługi mam
    trwale powyłączanie i bawienie się PG co sprawdziłem nic nie robi).
    vari