  • 1. Data: 2009-04-09 21:39:41
    Temat: Przerywany sygnał ciągły
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Dzisiaj podniosłem słuchawkę telefonu i zauważyłem, że sygnał ciągły
    jest przerywany. Nie przypominam sobie, żebym aktywował jakąś specjalną
    usługę, zresztą zadzwoniłem na blulajn 9393, a oni potwierdzili, że nie
    mam żadnych specjalnych usług aktywowanych na linii.

    Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak mogę sprawdzić, co dokładnie dzieje się
    z moją linią? Moja centrala to chyba S-12: 041 36 10 xxx

  • 2. Data: 2009-04-10 05:22:38
    Temat: Re: Przerywany sygnał ciągły
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak mogę sprawdzić, co dokładnie dzieje się z
    > moją linią? Moja centrala to chyba S-12: 041 36 10 xxx

    Postępowanie może być uprszczone lub śledcze.
    Uproszczone to wykonywaj następujące sekwencje (nowy wiersz oznacza od nowa
    podniesienie słuchawki a koniec wiersza odłożenie):

    #21#
    #61#
    #67#
    oraz opcjonalnie jeśli to nie przyniesie efektów
    #43#
    #15#

    Jeśli chodzi o postępowanie śledcze czyli wykrycie ktoa to usługa lub
    ewentualnie jej parametrw to radziłbym zacząć ZAMIAST poprzedniego wariantu
    (ktory po wykryciu uslugi i jej parametrów i tak trzeba wykonać na wszelki
    wypadek):

    *#21*# i posłuchać co powie centrala (w każdym wyopadku poniezj posłuchać)
    *#61*#
    *#67*#

    Gdy któraś z komend da komunikat o tym, że usluga jest aktywna (na S-12 może
    być glupie "sprawdzane dane są poprawne") to powiedzmy że było tak przy 61
    kontynuujemy poszukiwania:

    *#61*9555# i suchamy
    lub *#61*19555# i słuchamy

    Bo zakładam, że ktoś (tepsa) włączył przekierowanie (pewnie 61 i 67) na
    pocztę głosową.
    W tym wypadku jeden lub drugi string da "sprawdzane dane są poprawne" o ile
    nie zmienili jeszcze komunikatów na S-12 a dawno nie miałem z nią do
    czynienia.
    W każdym bądź razie komunikat potwierdzi że wklepany numer (9555 lub 19555)
    jest tym na który jest ustanowione jedno z przekierowań (tu w przykladzie
    61).

    Być może nikt nawet nie tknął klawiatury z przyciskiem * ale może bawił się
    pod 9555 lub 19555 i aktywowal konto poczty glosowej (lub też TPSA tobi
    takie rzeczy profilatycznie co jakś czas bo chce aby nawet gdy abonentow nie
    ma to coś w końcu odbierało - każdy impuls dziś jest na wagę złota dla
    operatora).
    Aktywowane konto PG powoduje, że po jakimś czasie centrala dostaje zdalne
    automayczne polecenie aktywowania przekierowań 61 67 na PG.
    O ile może wykonać takie polecenie (u mnie nie może bo ja te usługi mam
    trwale powyłączanie i bawienie się PG co sprawdziłem nic nie robi).
    vari

  • 3. Data: 2009-04-10 07:47:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    vari pisze:

    > Bo zakładam, że ktoś (tepsa) włączył przekierowanie (pewnie 61 i 67) na
    > pocztę głosową.

    Ano właśnie. Zadzwoniłem do siebie z komórki i rzeczywiście, po paru
    dzwonkach odbiera poczta głosowa, której nikt ode mnie z rodziny nie
    aktywował.

    Ale spróbowałem te polecenia:

    *#xy*# gdzie xy = 21, 61, 67 i wszystkie kończą się kogutem i janiną
    "Połączenie nie może być zrealizowane"

    ponadto *#61*9555# kogut bez janiny
    natomiast *#61*19555# "sprawdzane dane są poprawne"
    a inne: *#67*9555# zajętość
    *#67*19555# zajętość

    więc zrobiłem #61# janina "Zlecenie przyjęto"
    i już mam sygnał czysty.

    Co dokładnie oznaczają kody 61 i 67? Bo rozumiem, że 61 to
    przekierowanie po kilku dzwonkach, a 67?

  • 4. Data: 2009-04-10 08:11:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> napisał w
    wiadomości news:grmu47$1au$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > przekierowanie po kilku dzwonkach, a 67?

    W przypadku zajetosci.

    Pozdrawiam
    SDD