    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przetaczanie gazow
    Date: Fri, 25 Dec 2009 15:51:38 +0100

    On Fri, 25 Dec 2009 14:21:30 +0100, pablo wrote:
    >Czy ktos sie orientuje jaka pompe (lub inne urzadzenie - nie wiem jak to
    >sie dokladnie nazywa przy gazach) mozna uzywac do przetaczania gazow z
    >duzych butli 50L nabitych do 200 bar , do malych 5-10 litrowych - ale
    >male zawsze musza byc nabijane do 200 bar. Chodzi mi o jak najwieksze
    >mozliwe wykorzystanie gazu z duzej butli - czyli wyssanie z niej do
    >konca, i podbicie cisnienia przy przetaczaniu do malych.

    Duzo tych butli ?

    Bo tu sie prosi o tasme - ladujesz z duzej butli mala az do wyrownania
    cisnien, potem druga, trzecia itd.
    Bierzesz druga duza butle i doladowujesz pierwsza mala, druga, trzecia
    ... najlepiej jesli duzej pelnej butli nie zuzywasz na ladowanie
    pierwszej malej pustej, tylko masz zawsze troche nabitych.

    Tym sposobem nie marnujesz cisnienia .. ale gwinty, uszczelki lub
    zawory cierpia :-)

    Pompy nadal beda potrzebne.

    J.