  • 1. Data: 2009-12-25 13:21:30
    Temat: Przetaczanie gazow
    Od: pablo <p...@p...pl>

    Czy ktos sie orientuje jaka pompe (lub inne urzadzenie - nie wiem jak to
    sie dokladnie nazywa przy gazach) mozna uzywac do przetaczania gazow z
    duzych butli 50L nabitych do 200 bar , do malych 5-10 litrowych - ale
    male zawsze musza byc nabijane do 200 bar. Chodzi mi o jak najwieksze
    mozliwe wykorzystanie gazu z duzej butli - czyli wyssanie z niej do
    konca, i podbicie cisnienia przy przetaczaniu do malych.

  • 2. Data: 2009-12-25 14:51:38
    Temat: Re: Przetaczanie gazow
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Dec 2009 14:21:30 +0100, pablo wrote:
> [...]
    >mozliwe wykorzystanie gazu z duzej butli - czyli wyssanie z niej do
    >konca, i podbicie cisnienia przy przetaczaniu do malych.

    Duzo tych butli ?

    Bo tu sie prosi o tasme - ladujesz z duzej butli mala az do wyrownania
    cisnien, potem druga, trzecia itd.
    Bierzesz druga duza butle i doladowujesz pierwsza mala, druga, trzecia
    ... najlepiej jesli duzej pelnej butli nie zuzywasz na ladowanie
    pierwszej malej pustej, tylko masz zawsze troche nabitych.

    Tym sposobem nie marnujesz cisnienia .. ale gwinty, uszczelki lub
    zawory cierpia :-)

    Pompy nadal beda potrzebne.

    J.

  • 3. Data: 2009-12-28 11:43:53
    Od: " krawat" <a...@g...pl>

    pablo <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > mozliwe wykorzystanie gazu z duzej butli - czyli wyssanie z niej do
    > konca, i podbicie cisnienia przy przetaczaniu do malych.

    Oczywiście wszystko zależy od tego ile tego masz.
    Jeśli mowa o jakichś większych ilościach to musisz rozważyć dołączenie do tego
    zestawu reduktora ciśnienia z 200bar na atmosferyczne lub coś koło tego,
    sprężarki sprężające do 200 bar raczej nie mogą mieć na wejściu 160 bar (tyle
    będziesz miał jak z butli 50L/200bar ściągniesz 10L gazu. A jak już będziesz
    miał reduktor to dobrze mieć jakiś zbiornik przed sprężarką.

  • 4. Data: 2010-01-29 11:25:47

    pablo <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > mozliwe wykorzystanie gazu z duzej butli - czyli wyssanie z niej do
    > konca, i podbicie cisnienia przy przetaczaniu do malych.

    Takie urządzenie nazywa się przetłaczarka (booster), można też zastosować
    sprężarkę do nurkowania dla gazów nie palnych z wyłączeniem tlenu. Wtedy
    stosuje się reduktor podobny jak w nurkowaniu, który podaje gaz na sprężarkę
    która spręża do odpowiedniego ciśnienia.

    pozdrawiam rc