    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica AC/AC
    Date: Thu, 6 Sep 2018 13:05:00 +0200

    J.F. wrote:

    > A przerwy na wyjsciu moga byc ?

    Muszą, z zasady działania.

    > Bo jak rozumiem to czestotliwosc wyjsciowa calkiem inna

    Nie, zwykłe 50->50Hz. Tylko ze stabilizacją VOUT RMS,
    w odróżnieniu od zwykłego transformatora.

    > Moze jednak jakis zestaw kondensatorow ... i PFC.

    Generalnie tego rodzaju pomysły odrzucam ze względu na trwałość,
    ale... znalazłem kondensatory elektrolityczne z gwarancją na 50 lat
    i oczekiwaniem pracy 100 lat. NASA wymyśliła. :-)))
    Kosztują stosownie, ale w stosunku do alternatywy to i tak wychodzi tanio.

    > Chyba nigdzie :-(

    Też mi się tak wydaje, ale chciałem się upewnić.

    > tak nawiasem mowiac - zwykle trafo na sinus, a wiec takze i forward
    > ... ja sie tam nie potrafie doszukac ograniczenia na moc.

    Ale co, że forward można zasilać sinusem? Pewnie, że można, tylko
    na pół gwizdka, jak właśnie ustaliliśmy. Tylko on słabo się do tego
    nadaje, ze względu na swoją "jednokierunkowość". Nie zapominaj o
    forwardowym układzie resetu rdzenia, on tu bardzo bruździ. Topologie
    mostkowe są symetryczne i mogą śmigać bezpośrednio z AC, jak Ci nie
    przeszkadza drobna komplikacja sterowania bramkami.

    > Dowolna moze dac, poki sie drut nie zagrzeje ?

    W idealnym przypadku tak, ale to jest równie prawdopodobne, co
    przepchnięcie 1kW przez transformator dzwonkowy. Ale tak z ciekawostek:
    poszukaj sobie o konkursie Google Little Box i zobacz, jak fantastycznie
    kreatywni byli ci ludzie chcąc wygrać milion dolarów. Klasyczne
    topologie od razu upadły. Wymaganie "10x better than the current state
    of the art", bardzo mi się podoba. :-)

    > Indukcyjnosc rozproszenia jest nieunikniona ?

    W układach rezonansowych jest nawet bardzo pomocna.

    Dobra, pomysł jest prosty, ale ułomny, poza moją strefą komfortu.
    Lepsza będzie rezonansowa przetwornica pełnomostkowa z przesunięciem
    fazy, a po stronie wtórnej synchroniczny current doubler. Syntezę
    sinusa sobie zrobię z DC.

    Pozdrawiam, Piotr