  • 1. Data: 2013-11-25 16:40:11
    Temat: Przetwornice - potwornice
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Czołem ludzie,

    dotychczas brałem na ogół pasujące gotowce nawinie, ale teraz mam trochę
    większy problem i mogę robić od zera.

    Problem następujący: jest urządzenie zasilane z dwóch paluszków R6 NiMH
    umieszczonych w obudowie. Tego ruszyć nie mogę. Znaczy mam napięcie
    zasilania rzędu 1.8-3V przy prądzie do 400mA. Reszta ustrojstwa jest
    połączona kabelkiem (ok. 1.8m, konkretnie 6 stóp) z wtykami RJ45. W tej
    reszcie mam procesor zasilany 3.3V, sensory też 3.3V oraz display OLED
    zasilany 5V. Muszę przerobić kompletnie zasilanie, bo to że działa
    obecnie to współpraca woodoo z wiadrem kondensatorów. Kwiczały mi
    ceramiki tak głośno, że klienci się skarżyli ;-).
    Obecnego ostrojstwa nie projektowałem sam, teraz dostałem w łapy z
    prośbą "zrób coś z tym".
    Oczywiście ma być oszczędne dla baterii, coby nie ładować za często.

    Mój pomysł dotychczasowy:
    1. Step-up przy baterii, tak na 12-15V, by zminimalizować straty w kablu.
    2. Step-down 12/3.3V dwie sztuki (by rozdzielić procesor i sensory)
    3. Step-down 5V dla OLEDa.

    2 i 3 to raczej prosta sprawa i da się załatwić bezproblemowo
    Punkt 1, znaczy przetwornica, która chodziłaby sprawnie i efektywnie od
    powiedzmy, 1.5V nie rośnie na każdym drzewie. Zrobić dwustopniowo?

    Ma ktoś jakiś pomysł na to? Chciałbym mieć sprawność rzędu 80%.

    Niestety nie da się zmienić baterii. Ustrojstwo było planowane na ogniwa
    LiIon, ale niestety normy na urządzenia medyczne zrobiły nam kuku i
    ogniwa LiIon dopuszczone do urządzeń medycznych są praktycznie nie do
    kupienia. Trzeba było przejść na NiMH, a do gotowej obudowy (specjalnie
    projektowanej i robionej na wtryskarce) więcej niż 2xR6 nie wlezie.

    Waldek

  • 2. Data: 2013-11-25 17:09:00
    Temat: Re: Przetwornice - potwornice
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
> [...]
    >wtykami RJ45.

    >Mój pomysł dotychczasowy:
    >1. Step-up przy baterii, tak na 12-15V, by zminimalizować straty w

    Nie wiem czy nie za duzo - w kablu bedzie mniej, ale wypelnienie tez
    male.
    ~7V tez Ci powinno wystarczyc.

    >Punkt 1, znaczy przetwornica, która chodziłaby sprawnie i efektywnie
    >od powiedzmy, 1.5V nie rośnie na każdym drzewie. Zrobić dwustopniowo?
    >Ma ktoś jakiś pomysł na to? Chciałbym mieć sprawność rzędu 80%.

    Nie uzywalem ... ale Linear pomysly ma ambitne
    http://www.linear.com/product/LTC3108
    http://www.linear.com/product/LTC3105

    Maja tego chyba wiecej.

    A ile miejsca jest ?
    U nich sie szuka fatalnie, ale zobacz
    http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowania=351&
    idzastosowanianad=348&search=

    1/2AA http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=4384
    2/3AA http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=1535

    J.

  • 3. Data: 2013-11-25 17:58:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    [...]

    > Mój pomysł dotychczasowy:
    > 1. Step-up przy baterii, tak na 12-15V, by zminimalizować straty w kablu.

    [...]

    > Ma ktoś jakiś pomysł na to? Chciałbym mieć sprawność rzędu 80%.

    Przekopałem na szybko moje zasoby i nic rozsądnego nie znalazłem :(
    Maxim robi fajne przetwornice z niskich napięć ale na max. 5.5V na
    wyjściu :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-11-25 19:34:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    > Przekopałem na szybko moje zasoby i nic rozsądnego nie znalazłem :(
    > Maxim robi fajne przetwornice z niskich napięć ale na max. 5.5V na
    > wyjściu :(

    Jednak mam sklerozę: LM2621 i LM2623 - zależy, ile mocy Ci potrzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-11-25 22:22:41
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    W dniu 2013-11-25 16:40, Waldemar Krzok pisze:
    > niestety normy na urządzenia medyczne zrobiły nam kuku i
    > ogniwa LiIon dopuszczone do urządzeń medycznych są praktycznie nie do
    > kupienia.

    Mógłbyś rozwinąć? W internecie roi się od opisów wyrobów medycznych
    zasilanych Li-Ion. Wszyscy ignorują normy, czy kupują niemożliwe?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2013-11-26 20:13:19
    Od: w <b...@g...com>

    jeśli szukasz step up z baterii to może texas
    TPS61093, widzę że w digi-key mają, obudowa trochę niewygodna,

  • 7. Data: 2013-12-16 12:03:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.11.2013 22:22, schrieb MKi:

    > Mógłbyś rozwinąć? W internecie roi się od opisów wyrobów medycznych
    > zasilanych Li-Ion. Wszyscy ignorują normy, czy kupują niemożliwe?
    >
    > Pozdrowienia,
    > MKi

    Sorry za opóźnienie w odpowiedzi, ale akurat wróciłem z kongresu w
    Singapurze i tam za cholerę nie mogłem się dostać na grupy.

    Otóż jeżeli chodzi o LiIon, to stwierdzono, że mogą się one zapalić, ot
    nowość. No i zarządzono specyjalne obudowanie tych owych. Firmy większe
    kupują tego na tony i ewentualnie są w stanie zrobić indywidualną
    homologację jakiegoś konkretnego typu. My tego nie możemy, za mała
    szarża. A z dostępnych na rynku są Varty i od telefonów komórkowych (te
    wymienialne, z plastikową obudową) i niestety za penisa nie pasują do
    obudowy.
    Dzisiaj mamy rozmowę w firmie na temat zasilania i wogóle.

    Do RoMana: twój adres mi odbił. Możesz napisać do mnie, mam pytanie
    natury niepublicznej ;-)

    Waldek

  • 8. Data: 2013-12-16 12:15:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    > Sorry za opóźnienie w odpowiedzi, ale akurat wróciłem z kongresu w
    > Singapurze i tam za cholerę nie mogłem się dostać na grupy.

    Szkoda, że nie pisałeś wcześniej - miałbyś okazję moje dziecko poznać
    - pracuje w Singapurze.

    [...]

    > Do RoMana: twój adres mi odbił. Możesz napisać do mnie, mam pytanie
    > natury niepublicznej ;-)

    Jasne. Służbowo czy prywatnie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-12-16 12:56:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.12.2013 12:15, schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Szkoda, że nie pisałeś wcześniej - miałbyś okazję moje dziecko poznać
    > - pracuje w Singapurze.

    No szkoda. Choć byłem tylko tydzień. Fajne miasto/państwo. Podoba mi się!

    > Jasne. Służbowo czy prywatnie?

    Służbowo. Prywatnie może pogadamy w przyszłym roku. Wybieram się do
    Opola w okolicy lutego/marca, w zależności od pogody ;-)

    Waldek

  • 10. Data: 2013-12-16 13:01:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    [...]

    > No szkoda. Choć byłem tylko tydzień.

    Starczyłoby :)

    > Fajne miasto/państwo. Podoba mi się!

    Do czasu, wierz mi.

    > Służbowo. Prywatnie może pogadamy w przyszłym roku. Wybieram się do
    > Opola w okolicy lutego/marca, w zależności od pogody ;-)

    To poszedł mail. Służbowy adres mogłeś spokojnie wygóglać :)

    --
    Best regards,
    RoMan