  • 11. Data: 2014-03-29 12:46:48
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.03.2014 11:45, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak odnawialne źródła energii. To tylko

    W skali planety? Jak najbardziej są!

    (dzięki stałemu dostarczaniu energii z zewnątrz przez Słońce)

    > przeniesienie kwestii nieodnawialności na inny poziom. Przykładem może
    > być wzrost zapotrzebowania (i cen) na neodym do magnesów wiatraków czy

    A po cholerę ci magnesy stałe, w szczególności neodymowe?

    > też dziwny z pozoru fakt, że najbardziej obciążającym środowisko źródłem
    > energii elektrycznej jest energia słoneczna (zanieczyszczenia wywołane
    > produkcją paneli fotowoltaicznych).

    Fotowoltaika to jeden z gorszych sposobów na wykorzystanie energii
    słonecznej.

  • 12. Data: 2014-03-29 13:00:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.03.2014 10:44, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]

    Tak dla twojej informacji: to ty i "autorytet" na który się powołujesz
    nie rozumiecie zasad uzyskiwania energii z wiatru.

    Bezmyślność twoich/cytowanych przez ciebie "mądrości" aż bije w oczy.
    Uważasz, że "farmy wiatraków" istotnie wyhamują wiatry? LOL

    Primo: wiatr to nie rzeka, że możesz go zatamować - stawisz za duży
    opór, to poleci górą.

    Secundo: efektywność uzyskiwania energii rośnie w trzeciej potędze w
    zależności od prędkości wiatru - jeśli prędkość wiatru pod koniec farmy
    wiatrowej byłaby istotnie niższa niż na początku, wydajność byłaby gówniana.

    Tertio: lasy (jak ktoś nie jest wybitnie tępy, to zrozumie ;-> )

    > W focusie. Czyli pseudonaukowej gazetce dla pseudointelektualistów.

    Tej, w której całkiem serio piszą o mechanicznych perpetuum mobile?

    No to poczytaj może o tym w jakimś bardziej rzetelnym źródle.

    I ograniczaj cytaty.

  • 13. Data: 2014-03-29 13:45:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-03-29 12:46, Andrzej Lawa pisze:

    > W skali planety? Jak najbardziej są!
    >
    > (dzięki stałemu dostarczaniu energii z zewnątrz przez Słońce)

    Słusznie. Powinienem napisać: z punktu widzenia użyteczności dla
    człowieka nie ma czegoś takiego jak odnawialne źródła energii elektrycznej.

    > A po cholerę ci magnesy stałe, w szczególności neodymowe?

    Mnie po nic. Ale takie siedzą w generatorach wiatrowych.

    > Fotowoltaika to jeden z gorszych sposobów na wykorzystanie energii
    > słonecznej.

    Zgoda. Ale mówimy właśnie o pozyskiwaniu energii elektrycznej.

    P.P.

  • 14. Data: 2014-03-29 13:54:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.03.2014 13:45, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Słusznie. Powinienem napisać: z punktu widzenia użyteczności dla
    > człowieka nie ma czegoś takiego jak odnawialne źródła energii elektrycznej.

    Wręcz przeciwnie: właśnie z punktu widzenia człowieka energia słoneczna
    i pochodne (wiatr, pływy, rzeki) są odnawialne.

    > Mnie po nic. Ale takie siedzą w generatorach wiatrowych.

    Czyżby? A po co?

    Widziałeś kiedyś jakiś większy generator prądu elektrycznego, chociażby
    nawet taki obecny w samochodzie?

    > Zgoda. Ale mówimy właśnie o pozyskiwaniu energii elektrycznej.

    Zwierciadła. Wieża. Silnik parowy. Generator. Voila.

  • 15. Data: 2014-03-29 14:29:40
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-03-29 13:45, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Zgoda. Ale mówimy właśnie o pozyskiwaniu energii elektrycznej.

    Nie zapomnijcie o wiadrach do przechowywania prądu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2014-03-29 14:54:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Saturday, March 29, 2014, 2:29:40 PM, you wrote:

    > Nie zapomnijcie o wiadrach do przechowywania prądu.

    Ołowianych czy litowych? Diabli wiedzą, które gorsze...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-03-29 16:10:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-29 13:00, Andrzej Lawa pisze:

    > Bezmyślność twoich/cytowanych przez ciebie "mądrości" aż bije w oczy.
    > Uważasz, że "farmy wiatraków" istotnie wyhamują wiatry? LOL

    Wiatr wiejąc niesie pewną moc. Jeśli na drodze tego wiatru ustawisz
    wiatraki, których moc wyniesie 1/3 mocy wiatru, to wiatr który będzie
    wiał za wiatrakami będzie miał już tylko 2/3 swojej pierwotnej mocy. To
    oznacza że nie doleci tak daleko jakby doleciał gdyby wiatraków nie
    było. A to oznacza ogromne zmiany klimatu.

    To samo dotyczy wykorzystania ciepłych prądów morskich i innych
    płynących mas.

  • 18. Data: 2014-03-29 16:16:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.03.2014 16:10, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > oznacza że nie doleci tak daleko jakby doleciał gdyby wiatraków nie
    > było. A to oznacza ogromne zmiany klimatu.

    Primo: wyciągnięcie aż tak dużego odsetka całkowitej energii wiatru jest
    nie jest technicznie sensowne ani nawet zbytnio możliwe.

    Secundo: LASY! PUSZCZE! DŻUNGLE! Nadal nie łapiesz?

  • 19. Data: 2014-03-29 16:57:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu sobota, 29 marca 2014 13:54:58 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Zwierciadła. Wieża. Silnik parowy. Generator. Voila.

    Niestety elektrownia taka szkodzi ptakom.
    Ptaki wodne widzac odbicie slonca w panelach myla je z tafla wody i sie rozbijaja.
    Inne ptaki trafiaja w wiazke odbitych promieni slonecznych, co skutkuje stopieniem
    pior:
    http://www.instituteforenergyresearch.org/2014/01/17
    /hard-times-hit-large-scale-solar-energy/

    Ponadto jakies chronione zolwie sie tam pojawily.

    WM

  • 20. Data: 2014-03-29 17:37:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-29 16:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Primo: wyciągnięcie aż tak dużego odsetka całkowitej energii wiatru jest
    > nie jest technicznie sensowne ani nawet zbytnio możliwe.

    To dobrze.

    > Secundo: LASY! PUSZCZE! DŻUNGLE! Nadal nie łapiesz?

    Lasy, puszcze i dżungle są naturalne. Rosną w danym miejscu od setek
    tysięcy lat. Natomiast wiatraka wczoraj nie było a dzisiaj już jest.

    Ale jak sam twierdzisz, wiatraki nie mają znaczącego wpływu na moc
    wiatru. Więc po prostu rewelacje redachtoruf z fokusa są gówno warte.