    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pytania dot. inwentaryzacji
    Date: Thu, 05 May 2011 21:28:05 +0200

    W dniu 2011-05-05 13:58, Icek pisze:

    Stanowisko UKE:

    "TROLLINGU NIE WYSTAWIAMY NA FORUM A PANA MAIL DO TAKICH MOŻNA
    ZAKALSYFIKOWAĆ."

    Zmuszony jestem sam ją opublikować. W ten sposób zostałem pieniaczem i
    trolem. Odpowiedzi UKE z Capsem ;), mój ew komentarz w nawiasie.

    > 1. Kto ustalił, że najlepszym terminem na składanie danych
    > inwentaryzacyjnych będzie 30 dni?

    USTAWODAWCA

    > 2. czy dokonano jakichkolwiek obliczeń (szacunków) na bazie już
    > posiadanych danych ? np. na podstawie ilości raportowanych abonentów
    > oszacowano np. ilość węzłów i policzono ile potrwa wprowadzenie takich
    > danych do systemu ?

    NA PEWNO BARDZO DŁUGO DLA TYCH PT KTÓRZY NIE CZYTAJĄ WEZWANIA ANI
    INSTRUKCJI LUB KFS. JAK SIĘ PRZECZYTA I ZROZUMIE ZAMIAST SKUPIAĆ SIĘ NAD
    TYM DLACZEGO SIĘ NIE DA LUB
    WYPISYWAĆ SKARGI DO WSZYTKICH ŚWIĘTYCH TO W WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW
    OKAZUJE SIĘ ŻE NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY.

    (odpowiedź jak przystało na urzędnika Państwowego: na temat. I taki
    urzędnik instruuje mnie abym czytał ze zrozumieniem. Ehh)

    > 3. czy uwzględniono czas potrzebny na utworzenie aplikacji generującej
    > już posiadane przez PT dane do wersji XML ?

    NIE BO NIE MA TAKIEGO OBOWIĄZKU. JEST KILKA ALTERNETYWNCYH METOD
    PRZYGOTOWANIA DANYCH ALE TRZEBA WPIERW PRZECZYTAĆ WEZWANIE I NAJLEPIEJ
    INSTRUKCJĘ CHOĆBY OGLNĄ I ZROZUMIEĆ.

    > 4. kto i z jakim upoważnieniem określił, że switchy połączonych ze sobą
    > nie trzeba inwentaryzować (stanowią węzeł).? Na jakiej podstawie taka
    > decyzja została podjęta i jaka jest pewność, że się to nie zmieni ?
    >
    > (przykład: http://www.forumszerokopasmowe.pl/forum/viewtopic.ph
    p?t=390)

    ODPOWIEDŹ NA FORUM JEST STANOWIESKIEM UKE.

    (ciekawe co na to KPA)

    > Czemu w wątku przedstawiciel UKE kwestionuje wyznaczony przez UKE termin
    > ? Czy UKE już wie, że przesadziło z terminem ?

    NIE MA TAM TEKIEJ INFORMACJI. TO PANA KONFABULACJA. OKREŚLAMY ROZSĄDNE
    MOŻLIWOŚCI JAKIE MA PREDSIĘBIORCA W RAMACH ROZPORZĄDZENIA I TO ON WYBIERA.

    (w zacytowanym linku czytamy m.in. "Z uwagi na czas niezbędny do
    przygotowania danych wydaje się że najlepszym rozwiązaniem będzie
    przyjęcie wariantu 1". UKE jednak zdaje sobie sprawę, że w 30 dni nie da
    się wykonać pracy i zaleca wariant "po łebkach". Zgodny ze stanowiskiem
    na forum, niezgodny z wytycznymi do inwentaryzacji).

    > Czy sugestia aby robić "po łebkach" przedstawiciela UKE nie naraża PT na
    > karę ??

    NIE SUGERUJEMY ABY ROBIĆ PO ŁEBKACH. TO PANA KONFABULCAJCA. STARAMY SIĘ
    POMÓC PT W SPEŁNIENIU OBOWIĄZKU PRZY RACJONALNIE NISKIM OBCIĄŻENIU.
    JEŚLI PAN CHCE TO MOŻE PAN
    OCZYWIŚCIE BYĆ BARDZIEJ SZCZEGÓŁOWY I SPISYWAĆ KAŻDY KABEL MIEDZIANY W
    DOSTĘPIE I KAŻĄ MUFĘ. MY TEGO JEDNAK NIE OCZEKUJEMY ANI NIE WYMAGAMY A
    SUGEROWANIE TEGO INNYM TO TROLING.

    (sugerujecie Panowie wskazując jako najlepszą drogę tą najkrótszą bo
    termin goni.)

    > Przykład: budynek, jeden budynek, 30 klatek. 10 miejsc z umieszczonymi
    > przełącznikami. To 1 węzeł? Zgodnie z danymi z forum to można okroić
    > raportowanie do 1 węzła. Kto podjął taką decyzję?

    JEŚLI PRZEŁĄCZNIKI SĄ POŁĄCZONE PO UTP A NIE PO SWIATŁOWODZIE TO MOŻE
    TO BYĆ TRAKTOWANE JAKO ZASIĘG JEDNEGO WĘZŁA. TAKĄ INTERPRETACJĘ
    PRZYJELIŚMY NA PODSTAWIE
    ROZPORZĄDZENIA I KONSULTACJI Z OSOBAMI KTÓRE PISAŁY ROZPORZĄDZENIE.

    PROPONUJĘ PRZECZYTAĆ JEDNAK INSTRUKCJE I KFS. TO JEST JAKO ZASIĘG
    JEDNEGO WĘZŁĄ A NIE MUSI BYĆ TO JEDEN WĘZEŁ. SKORO DWA BUDYNKI MJAĄ TEN
    SAM ADRES TO GDZIE PAN WIEDZI PROBLEM?

    (jak zwykle w polsce. Dobre prawo to takie, które można interpretować.
    Raz tak a drugi raz inaczej. Cieszymy się, że wszystko zależy od
    interpretacji. Proszę zatem o przesłanie do mnie poleconym zbioru
    interpretacji)

    > 5.
    > Przykładowe obliczenia:
    >

    > firma ma powiedzmy 10 tys abonentów. Prosta struktura. Przełączniki
    > połączone są tylko światłowodami ze sobą. Jest ich tylko 625 sztuk.
    >
    > Zatrudniamy więc pracownika, który idzie. Otwiera szafę. Spisuje porty
    > (zajęte, wolne), spisuje co to za urządzenie, spisuje adres, odczytuje
    > GPS, zamyka szafę, spisuje protokół. Na taką czynność z dojazdem
    > potrzebuje (optymistycznie, we Wrocławiu np. są korki) zajmuje mu 40
    > minut. Spisanie natury zajmie mu więc 25 tys. minut. 416 godzin.

    CHYBA JEST PAN EKONOMISTĄ ALBO PRAWNIKIEM SZUKAJĄCYM UZNANIA NA POLIPIE
    BO NA SIECI TELEKOM TO RACZEJ SIĘ PAN NIE ZNA ALBO UDAJE PAN ŻE SIĘ
    KOMPLETNIE NIE ZNA. KTO PANU KAŻE JEŻDIĆ NA SZAFY SPISYWAĆ LICZBĘ PORTÓW
    I ADRES NA MIEJSCU? JEŚLI NIE WIE PAN POD JAKIM ADRESEM JEST WĘZEŁ TO
    JAK PAN TEM TRAFI? NIE LEPIEJ ZDALNIE SIĘ
    ZALOGOWAĆ I ZRZUCIĆ DANE NA DYSK ZAMIAST SZTUCZNIE GENEROWAĆ PRACĘ DLA
    PRACOWNIKA? PO CO PANU GPS SKORO JEST ADRES? CZYTAŁ PAN KFS CZY TYLKO
    JEDEN WĄTEK ?

    (i tu jest sedno sprawy. Aby uzyskać informację o klientach z podziałem
    na szybkości, konsumentów, przedsiębiorców oraz lokalizację przełącznika
    zgodnie z definicją Pana z UKE trzeba się tylko na niego zalogować!!!
    Prosiłem o tajną komendę jaką trzeba wpisać aby przełącznik takie coś z
    siebie wyrzucił)

    > PYtanie: czy ktoś obliczał ile inwentaryzacja będzie kosztować i czy
    > koszty inwentaryzacji będą niższe niż korzyści płynące z inwentaryzacji ?

    SPOSÓB INWENTARYZACJI PRZEDSTAWIONY PRZEZ PANA TO CHYBA NAJGORSZY Z
    MOŻLIWYCH I NAJDROŻSZY. NIKT PANU NIE ZABRONI TAK ROBIĆ ALE MOŻNA TO
    ZROBIĆ ZA UŁAMEK KWOTY JAKĄ
    PAN PODAŁ. TRZEBA TYLKO PRZECZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM I CHCIEĆ ZROZUMIEĆ.

    (jak zwykle, urzędnik wie lepiej jaki jest sens pytanie i odpowiada na
    pytanie. Jak mnie to denerwuje, że zatrudnia się rzeczników prasowych
    zamiast osoby z kompetencjami)

    > 6. Jaka została przewidziana procedura na wypadek spóźnienia lub
    > samoświadomości PT, że nie da rady wykonać pracy w czasie miesiąca,
    > wyrażonej prośbą o przesunięcie terminu ?

    OPISANA JEST NA KONCU WEZWANIA

    > 7. Jaki procent z PT deklarujących powyżej 1000 abonentów zmieścił się w
    > wyznaczonym miesięcznym terminie ?

    TAKICH DANYCH NIE UDOSTĄPNIAMY. MOGĘ PANU JEDYNIE NAPISAĆ ŻE NIE JEST MI
    ZNANY PRZYPADEK NIEDOSTARCZENIA DANYCH PRZEZ NAJWIĘKSZYCH PT.

    > 8. czy TPSA, NETIA, internetia, Crowley, ATM, GTS, dialog, WCSS, NASK,
    > TASK, Gmina Wrocław już wywiązały się ze swojego obowiązku ? Czy zrobiły
    > to w terminie ? Jaki był dla nich przewidziany termin ?

    TAKI SAM JAK DLA WSZYTKICH. 30 DNI. TAK WYWIĄZALI SIĘ TYLKO, ŻE ONI
    CZYTAJĄ WEZWANIE I INSTRUKCJĘ A DOPIERO POTEM DZIAŁAJĄ ZAMIAST TRACIĆ
    CZAS NA ROBIENIE NIKOMU NIEPOTRZEBNYCH WYLICZANEK I SKUPIANIU SIĘ PRZEZ
    30 DNI NA TYM DLACZEGO NIE DA SIĘ TEGO ZROBIĆ A POTEM SZUKANIU WYMÓWEK.

    (to jest najlepsze)

    Icek