  • 31. Data: 2012-07-18 09:13:17
    Temat: Re: Pytania "ogolne" na interview dla programisty
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/07/2012 07:08, Paweł Kierski wrote:

    > Ja w tym miejscu "dyplomatycznie" zamieniłbym na "konstruktywnie" -
    > o czymś nie mogę mówić, mówię o czymś innym tak, żeby efekt w rozmowie
    > był zbliżony (vide przykład Maćka).

    Wszystko jedno: ostatecznie efekt jest taki, że nie mówisz o tym, o czym
    chcesz mówić, tylko cały czas się zastanawiasz, co możesz powiedzieć, a
    czego nie.

    > Ogólnie też zgadzam się, że otwarta rozmowa jest lepsza. najfajniej
    > jest, jeśli w ciągu tych 15-20 minut obie strony jeszcze się czegoś
    > ciekawego dowiedzą, albo w ramach dyskusji jedna strona przekona drugą
    > do wyższości jakiegoś szczegółu rozwiązania.

    Myślę, że warto poświęcić na kandydata więcej niż 15-20 minut (chyba że
    od razu wychodzi zdecydowany "no hire").

  • 32. Data: 2012-07-18 09:16:34
    Od: "t.o." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Moze potrafi, moze nie, ale chcial sobie poszerzyc repertuar wlasnych
    >kradnac cudze pomysly.
    >
    >RW

    Kradnąc?

    tx

  • 33. Data: 2012-07-18 10:32:35
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2012-07-17 10:51, Roman W pisze:
    > Chcialem prosic grupowiczow o zasugerowanie dobrych pytan na interview dla
    programisty, sprawdzajacych "wiedze ogolna" i ogolne obycie w dziedzinie (nic co
    byloby specyficzne dla jezyka czy technologii).

    Przede wszystkim pozbył bym się kandydatów, którzy by w pierwszym
    zdaniu opowiadania o swojej pracy jako programości,
    użyli słowa "technologia" :)

    mjk

  • 34. Data: 2012-07-18 11:56:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, July 18, 2012 8:00:04 AM UTC+1, AK wrote:
> [...]
    programisty,
    > &gt; sprawdzajacych &quot;wiedze ogolna&quot; i ogolne obycie w dziedzinie (nic co
    byloby specyficzne dla jezyka
    > &gt; czy technologii).
    > &gt;
    > &gt; RW
    >
    > Odpowiedz sobie sam tylko na jedno proste pytanie.
    >
    > 1. &quot;Czy jestem w stanie przyjac do pracy kogos lepszego ode mnie,
    > kto ew. zajmie moje miejsce/zostanie moim szefem&quot;.
    >
    > Jesli odpowiedz brzmi &quot;Nie&quot; to wycofaj ten watek, bo nie ma on zadnego
    sensu.

    Alez oczywiscie. Ja nie jestem programista (mimo ze sporo programuje w pracy). Z
    zalozenia bede szukal kogos lepszego od siebie w te klocki, po to go mam zatrudnic.
    Watpie zeby zostal moim szefem, chyba ze zmienie zawod.

    Nie tylko, ale to OT.

    RW

  • 35. Data: 2012-07-18 11:57:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, July 18, 2012 8:16:34 AM UTC+1, t.o. wrote:
    > Użytkownik &quot;Roman W&quot; &lt;b...@g...pl&gt; napisał w wiadomości

    > &gt;Moze potrafi, moze nie, ale chcial sobie poszerzyc repertuar wlasnych
    > &gt;kradnac cudze pomysly.
    > &gt;
    > &gt;RW
    >

    > Kradnąc?

    Metafora taka. Sorry, zapomnialem ze to grupa dla programistow i ktos to pewnie
    potraktuje doslownie.

    RW

  • 36. Data: 2012-07-18 11:58:29
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, July 18, 2012 9:32:35 AM UTC+1, Slawek Kotynski wrote:
    > W dniu 2012-07-17 10:51, Roman W pisze:
    > &gt; Chcialem prosic grupowiczow o zasugerowanie dobrych pytan na interview dla
    programisty, sprawdzajacych &quot;wiedze ogolna&quot; i ogolne obycie w dziedzinie

    Tru dat.

    RW

  • 37. Data: 2012-07-18 19:07:47
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-17, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > Tacy istnieją? "Jak się pan nazywa?" "NDA". "Co pan myśli o OOA?"
    > "Pomidor".

    A nie widziałeś jak odpowiada A.L.?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 38. Data: 2012-07-18 20:44:33
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 17:07:47 +0000, Stachu 'Dozzie' K. napisal:

    > A nie widziałeś jak odpowiada A.L.?

    Tak to już jest. Jak Wolfram wypluwa, że się nie da, to trzeba
    napisać na forum, że "nda" :)

    Edek

  • 39. Data: 2012-07-18 21:35:16
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > No więc wydaje mi się, że rozmowa np. o takich pytaniach, o których
    > pisałem, dałaby mi niezłą orientację.

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że programiści, to w wiekszości
    introwertycy, z których bardzo trudno coś wyciągnąć? A tych naprawdę dobrych
    bardzo łatwo zrazić taką inwigilacją. Najlepszy sposób, to dać coś do
    napisania i ocenić metodykę pracy. Bałagan w kodzie powinien z mety
    dyskryminować takiego kandydata, bo burdel = błędy, których namierzenie i
    poprawienie zabierze mnóstwo czasu. A czas, to realny pieniądz.
    yamma

  • 40. Data: 2012-07-18 21:51:16
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Paweł Kierski wrote:

    > Sam raz użyłem - wyniki nie tak spektakularne jak w Chinach - ok. 1/3
    > kandydatów albo zrezygnowała, albo nie była w stanie przebrnąć przez
    > coś trudniejszego niż odwrócenie napisu - ale i tak ileś czasu na
    > spotkania to zaoszczędziło.

    LOL! To w twojej firmie zajmujecie się odwracaniem napisów?
    No, rozwalają mnie tacy, pożal się Boże, HR-owcy. Odpierdolą na teście coś w
    stylu: "co zwróci instrukcja echo echo;" i wydaje im się, że oddzielą ziarno
    od plew. Na mojej ostatniej rozmowie dostałem kartkę z zadaniami dotyczącymi
    WYŁĄCZNIE projektu, którym ewentualnie będę się zajmował - i to jest
    najbardziej miarodajny test a nie udowadnianie na siłę, że ktoś jest głąbem,
    co jest niestety na porządku dziennym na takich rozmowach.
    yamma