  • Data: 2016-06-06 13:26:30
    Temat: Re: Pytanie do posiadaczy Samyanga 7,5 mm f/3,5 MFT
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Może margines był mniejszy, pewnie także dokładność pomiaru i wymagania
    > na ostrość były nieco mniejsze niż obecnie (więc jeśli nie trafiało do
    > końca w nieskończoność, to nikt nie płakał, a teraz przy 36 MPix na FF
    > byłoby to widoczne).

    Ano tak, 16 MPix w MFT przecież to ponad 30 Mpix w FF... Z tym, że to
    ostrzenie poza nieskończoność bardzo dobrze widać w wizjerze
    elektronicznym, a to zaledwie 2,3 Mpix.

    > To pewnie też - dlatego margines, być może, jest większy. Ale zasada
    > nie zmieniła się, nie ma czegoś takiego jak "dokładne ustawienie".

    Trochę niewygodne to jest - mieć obiektyw z tak krótką ogniskową (a więc
    wydawałoby się mniej krytycznego do dokładnego ustawiania ostrości) i
    nie mieć możliwości po prostu ustawić go na nieskończoność i się nie
    martwić. Ciekaw jestem, czy można go nieco lepiej wyjustować, w sieci
    znalazłem tylko porady do innych modeli, gdzie to robi się "klasycznie"
    poprzez przestawienie pierścienia ostrości względem obracającej się
    części obiektywu. Sam kiedyś w ten sposób justowałem jakiś radziecki
    obiektyw. W tym Samyangu niby ustawienie ostrości też odbywa się
    tradycyjnie, czyli poprzez przesuwanie całego obiektywu, ale na
    pierścieniu ostrości nie ma śrubek mocujących. A grzebać w środku na
    razie nie mogę się zdecydować.