  • 31. Data: 2012-07-16 17:38:38
    Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
    > SHARP jest do dupy, mają bzdurną metodologię, kaski dostają od
    > producentów, a nie biorą z półki w sklepie.

    Masz lepszy pomysl/sposob sprawdzania? Znasz instytucje, ktora robi to
    lepiej?

    Gdzies czytalem, ze biora z kilku sklepow, wlasnie z polek. Ile w tym
    prawdy - nie wiem.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 32. Data: 2012-07-16 17:56:25
    Od: Mnich <t...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2012 17:10:02 UTC+2 użytkownik Ivam napisał:

    > Potraktuj ich wypowiedz z przymruzeniem oka.
    Kiedy taki siem kurde urodzilem - latwowierny :)

    > Kup se uvexa. Bedziesz bardzo zadowolony, bo kask drogi jak cholera. Kazdy
    > model kasku motocyklowego jaki maja w ofercie jest:
    > - ciezszy
    > - drozszy
    > niz konkurencja. Jedyne co maja dobre to szybki.

    Eee Panie dziejku kupiłem se tandete od HJC RP-Max i na razie jezdem zadowolniony -
    ciut głośny przy moich kominkach ale za to na dynce lezy przyzwoicie - ma
    wyprofilowania na okulary, blenda nie obcina nosa -czego moze chciec biedny zuczek
    od zycia :)
    Uvexy som passe :)

    > A powiedz mi jakie to ma dla mnie znaczenie, jesli jade po mojej prywatnej
    > posesji i posesjach moich znajomych do sklepu (ciach)
    poza drogą publiczna jezdzij jak ci pasi -chyba ze czegos nie wiem i som jakies nowe
    zakazy.

    > Wiec dlaczego chcesz, zeby obecni posiadacze WSK czy MZ czy Fazera na
    > chujowej drodze, musza jezdzic w kasku?
    Nieporozumienie - ja sie nie domagam nowych zakazow - po prostu ograniczenia ktore
    istnieja maja wg mnie swoje uzasadnienie i tyle. Na barykady w sprawie zniesienia czy
    utrzymania zakazu nie pojde

    > Chodzi o odgorny zakaz lub nakaz, kiedy o jezdzie w kasku powinien decydowac
    > sam kierowca (i jego rozsadek). Nie zakladajmy najgorszych mozliwych
    > warunkow (buc w beemce, mucha, kamien w czolo czy zderzenie z tirem przy
    > 160km/h), bo na tej zasadzie trzeba bedzie zakazac w ogole jazdy na
    > motocyklu.
    Zasadniczo bylaby to racja, gdyby nie fakt ze zdrowy rozsadek ostatnio jest towarem
    deficytowym

    > Wezmy pod uwage TYLKO i wylacznie wplyw danego elementu bezpieczenstwa na
    > INNYCH ludzi. A to czy JA zaloze kask na TWOJE bezpieczenstwo wplywu nie ma.

    IMHO ma - tyle ze musialbym powtorzyc argument o petach, bucach w beemkach etc.

    --
    Mnich

  • 33. Data: 2012-07-16 21:40:17
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
    > AFAIK w takim przypadku (poza drogami publicznymi) nie musisz jechać w
    > kasku.

    Nieprawda. Widzialem gdzies wyrok i interpretacje - chlop po zabraniu prawa
    jazdy przestawial auto na podworku. Sad orzekl, ze tereny prywatne nie sa
    wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne sa uprawnienia do
    kierowania, zapinanie pasow, etc.

    Jak znajde to podesle, ale mialem to w starym Lexie - nie wiem kiedy znajde,
    bo nie mam juz dostepu. Ale pamietam to doskonale, bo bylem tym faktem mocno
    zdziwiony i wkurzony.

  • 34. Data: 2012-07-16 21:50:44
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Mnich" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Uvexy som passe :)

    Ale sa drogie, wiec powinny byc super-hiper zajebiste. A nie sa.

    > poza drogą publiczna jezdzij jak ci pasi

    up

    > Nieporozumienie - ja sie nie domagam nowych zakazow

    No to tyle dobrze.

    > - po prostu ograniczenia ktore istnieja maja wg mnie
    > swoje uzasadnienie i tyle.

    Wg mnie - tylko uszczesliwianie na sile.

    > Na barykady w sprawie zniesienia
    > czy utrzymania zakazu nie pojde

    Mi sie tez nie chce;)

    > Zasadniczo bylaby to racja, gdyby nie
    > fakt ze zdrowy rozsadek ostatnio jest
    > towarem deficytowym

    Czy to jest powod do nakladania coraz wiekszych oboszczen dot.
    bezpieczenstwa? Nieodlaczalny ABS we wszystkich motocyklach, obowiazkowa
    jazda w kamizelkach, pelen stroj, etc.

    Kask to ta sama kategoria, ale malymi kroczkami, najpierw kask, potem ABS,
    potem kamizelki, potem zakaz jazdy na motocyklu poza wyznaczonymi trasami,
    potem calkowity zakaz, potem autopilot w puszce i koniec przyjemnosci z
    jazdy;)

    > IMHO ma - tyle ze musialbym powtorzyc argument
    > o petach, bucach w beemkach etc.

    Na te argumenty sa - orzeszek+gogle na crosa, albo nawet same gogle. A na
    buca w bmw co rzuca petem to nawet to nie pomoze jesli akurat pet wpadnie
    miedzy nogi, a spodnie masz tekstylne;)

    Kask, podobnie jak pasy czy poduszka powietrzna ma bardzo znikomy
    (powiedzialbym, ze nawet pomijalny) wplyw na bezpieczenstwo innych
    uczestnikow ruchu, wlasnie ze wzgledu na to, ze pet moze wpasc przez otwarta
    szybke, a osa moze wpasc od spodu nawet przy zamknietej szybce. Co zrobisz
    szybciej - zatrzymasz sie i zdejmiesz kask, czy (jadac bez kasku)
    przyklniesz sobie, bo cos Cie udezylo w szyje, albo czolo i jedziesz dalej?

    To, ze ja pojade do sklepu bez kasku, czy przestawie auto na parkingu nie
    zapinajac pasow w puszce to ma zadnego realnego wplywu na bezpieczenstwo
    innych osob. Wiec to tylko i wylacznie moja sprawa, a przepisy nakazuja mi
    przesadnie dbac o swoje bezpieczenstwo, wbew mojej woli.

  • 35. Data: 2012-07-16 22:00:38
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-16 21:50, Ivam pisze:

> [...]
    > Co zrobisz szybciej - zatrzymasz sie i zdejmiesz kask, czy (jadac bez
    > kasku) przyklniesz sobie, bo cos Cie udezylo w szyje, albo czolo i

    He he tylko te żółte w paski sprytne są,zdążą przy uderzeniu w ramię czy
    czoło jeszcze użądlić:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 36. Data: 2012-07-16 22:24:41
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-07-16 21:40, Ivam pisze:
> [...]
    > nie sa wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne sa
    > uprawnienia do kierowania, zapinanie pasow, etc.

    Polskie prawo nie korzysta z instytucji precedensu. Rozpatruje się każdy
    przypadek osobno. Nie wiadomo też co wynikło z tego przestawiania auta,
    bo chyba raczej coś więcej niż przewrócenie kubła na śmieci na własnym
    podwórku. Inaczej Sąd by się tym nie zajmował :)

    > Jak znajde to podesle, ale mialem to w starym Lexie - nie wiem kiedy
    > znajde, bo nie mam juz dostepu. Ale pamietam to doskonale, bo bylem tym
    > faktem mocno zdziwiony i wkurzony.

    To znajdź.

    Póki co jest w PoRD wyraźnie napisane:

    "Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego."

    Czyli drogi publiczne. Czyjeś podwórko czy prywatny teren się tu nie
    łapie, ale:

    "2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu."

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 37. Data: 2012-07-16 22:31:36
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 16 Jul 2012 17:10:02 +0200, Ivam <f...@p...fm>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > - ciezszy
    > - drozszy
    > niz konkurencja. Jedyne co maja dobre to szybki.

    Kupiłem sobie Uvexa PS 400 (taki absolutnie basic
    model bez żadnych bajerów) za 250 zł z przesyłką, i jest to
    najcichszy tani kask jaki miałem. (W sumie z droższych też :-))

    [...]
    > Chodzi o odgorny zakaz lub nakaz, kiedy o jezdzie w kasku powinien
    > decydowac sam kierowca (i jego rozsadek).

    Ludzie to czasem debile, stąd zakazy i nakazy. W idealnym świecie
    supermenszów nie trzeba by było żadnych przepisów, bo przecież o
    wszystkim decydowałby sam kierowca i jego rozsądek, po co komu
    światła, znaki, pasy i inne takie.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    ST995i i NTV650

  • 38. Data: 2012-07-17 10:48:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-16 17:38:38 +0200, "Ivam" <f...@p...fm> said:

    > Masz lepszy pomysl/sposob sprawdzania? Znasz instytucje, ktora robi to lepiej?

    Były testy magazynów motocyklowych, w których zrobiono to znacznie
    lepiej i przede wszystkim z dokładnym opisem metodologii - miejsca
    uderzeń były oparte na raportach Hurta, różne strefy uderzeń były
    testowana na różnych egzemplarzach, z osobnym testem podwójnego
    uderzenia, było wytłumaczenie przyjętych sił uderzenia i wynikowych
    przeciążeń itd. SHARP pisze o swojej metodologii dość enigmatycznie (i
    tak się poprawiło, bo kiedyś mieli na stronie o tym 2 zdania), ale
    wciąż bez "zbytecznych" szczegółów. I ztego co widzę dalej nie testują
    uderzeń w szczękę (łącznie prawie 35% uderzeń w kaski wg Hurta, dla
    porównania okolice uszu testowane przez SHARPa to łącznie ze 12%).

    > Gdzies czytalem, ze biora z kilku sklepow, wlasnie z polek. Ile w tym
    > prawdy - nie wiem.

    Była notka prasowa, nie pamiętam czy Szuja, czy Schubertha, że zostali
    poproszeni przez SHARPa o przesłanie kasków do testów, więc wzięli
    losowy egzemplarz/-e z magazynu i posłali, a po wynikach testów mieli
    wątpliwości, czy inni producenci aby zrobili tak samo.

    de Fresz

  • 39. Data: 2012-07-17 10:54:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-16 21:40:17 +0200, "Ivam" <f...@p...fm> said:

> [...]
    > prywatne nie sa wylaczone z przestrzegania przepisow PORD i konieczne
    > sa uprawnienia do kierowania, zapinanie pasow, etc.

    Jeśli to był wyrok pierwszej instancji - nie brałbym go zbyt mocno do
    serca, orzekanie wbrew prawu nie jest tam niczym nizwykłym. Jak w
    ostatnio wyciągniętej przez media sprawie - chłop za jazdę po pijaku na
    rowerze nie dość, że dostał więcej niż przewiduje KK (zgodnie zresztą z
    wnioskiem proroka), to jeszcze sąd odebrał mu prawo jazdy na samochód,
    mimo że SN wyraźnie stwierdził, że jest to sprzeczne z porządkiem
    prawnym (ale przy nieznajomości przez sędziego kk to już tylko taka
    wisienka na torcie).

    Resztę tego co chciałem wyskrobać, napisał już duddits - sęks meeeen ;-)

    de Fresz

  • 40. Data: 2012-07-17 11:59:55
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczękę (łącznie prawie 35% uderzeń w kaski wg Hurta, dla porównania
    > okolice uszu testowane przez SHARPa to łącznie ze 12%).

    Wystarczy troche poszukać :)

    http://www.righttoride.co.uk/virtuallibrary/ridersaf
    ety/PPR452v2sharp.pdf

    --