  • 11. Data: 2015-12-01 00:08:29
    Temat: Re: Pytanie o obiektywy i ich jasność
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 00:26:41 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

    > Udowodnij.

    Google zamknęli ? Czy może masz życzenie żebym tu osobiście MTF wkleił ?

    > No, ale z jaka przeslona w APSC mozna to porownac?

    Z 1,4/50mm oczywiście.
    Dla konkretnej odległości fotografowania oczywiście.

    > Ja w APSC uzywam obiektywow 2.4 i 2.8 i nie nazwalbym GO jako papierowej.

    Dla jakiej ogniskowej ?

    > No i wychodzi na to, ze tym panasonicu LX100 tez jest b. plytka glebia.
    > Jesli przesadzam, to niewiele.
    > --

    > TA

    Zwłaszcza że jasno jest na szerokim końcu, a i najdłuższa ogniskowa specjalnie długa
    nie jest... Ech...
    Pozdrawiam Marcin

  • 12. Data: 2015-12-01 05:46:05
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, November 29, 2015 at 6:26:41 PM UTC-5, T...@s...in.the.world
    wrote:
    > In article <8...@g...c
    om>,

    > Czasem bierze sie pod uwage inne cechy, ktore uzasadniaja sensownosc
    > takiego zakupu. Zwlaszcza w przypadku lustrzanek (fakt, w mniejszym
    > stopniu bezlusterkowcow )
    > Cena, ergonomia, duza matryca, dlugie trzymanie baterii...

    > Udowodnij.

    > No, ale z jaka przeslona w APSC mozna to porownac?
    > Ja w APSC uzywam obiektywow 2.4 i 2.8 i nie nazwalbym GO jako papierowej.
    > No i wychodzi na to, ze tym panasonicu LX100 tez jest b. plytka glebia.
    > Jesli przesadzam, to niewiele.
    > --
    > TA

    Ciagle potwierdzasz to, co kiedys juz pisalem o tobie, ze robisz wrazenie dziecka
    specjalnej troski.
    Nie wyciagasz zadnych wnioskow.

    Slon

  • 13. Data: 2015-12-01 17:05:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Google zamknęli ? Czy może masz życzenie żebym tu osobiście MTF wkleił ?

    Zastanawiam sie jak mozna oceniac obiektyw w tym LX100, skoro stanowi on
    nierozlaczny komplet z body...

    > Z 1,4/50mm oczywiście.
    > Dla konkretnej odległości fotografowania oczywiście.

    > Dla jakiej ogniskowej ?

    Odpowiednio dla 70 i 40mm. Razy 1.5 oczywiscie...

    > Zwłaszcza że jasno jest na szerokim końcu, a i najdłuższa ogniskowa
    > specjalnie długa nie jest... Ech...

    Ale to wlasnie zgrubsza odpowiada Zuiko Pro 12-40 Pro.
    --
    TA

  • 14. Data: 2015-12-01 17:08:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n3h4r8$ljs$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Ale zadajesz sobie sprawę, że obiektyw 50 mm f/1,8, o którym mowa,
    > będzie miał taką samą głębię ostrości niezależnie od tego, czy będzie
    > podpięty do FF, czy MFT?
    E, nieprawda.
    Obiektyw obiektywem, ale nas interesuje zestaw - obiektyw plus korpus.
    --
    TA

  • 15. Data: 2015-12-02 23:49:58
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 17:05:44 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <4...@g...c
    om>,

    > Zastanawiam sie jak mozna oceniac obiektyw w tym LX100, skoro stanowi on
    > nierozlaczny komplet z body...

    Wykręcić. da się, jak z każdego kompakta.

    > Odpowiednio dla 70 i 40mm. Razy 1.5 oczywiscie...

    No to faktycznie, 2,4/70 i 2,8/40 da głębię płytką ale papieru nie będzie

    > Ale to wlasnie zgrubsza odpowiada Zuiko Pro 12-40 Pro.
    > --
    > TA
    Na szerokim końcu to ta różnica będzie pomijalna. Przy 1,8/50 będzie znacząca.
    Pozdrawiam Marcin.

  • 16. Data: 2015-12-03 12:56:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Obiektyw obiektywem, ale nas interesuje zestaw - obiektyw plus korpus.

    Jak korpus wpływa na właściwości optyczne obiektywu?

  • 17. Data: 2015-12-03 21:51:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-12-03 o 12:56, Uncle Pete pisze:

    > Jak korpus wpływa na właściwości optyczne obiektywu?

    Żaden.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2015-12-04 11:39:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-12-03 21:51, Irokez wrote:

    > Żaden.

    To było pytanie do Titusa ;)

  • 19. Data: 2015-12-05 01:15:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

> [...]
    om>,

    > Wykręcić. da się, jak z każdego kompakta.
    A, nie wiedzialem.
    Tzn. ze da sie na tyle latwo ze 'testerzy' to robia...

    > No to faktycznie, 2,4/70 i 2,8/40 da głębię płytką ale papieru nie będzie

    No, ale 2.4 i 2.8 w APSC daje takie rozmycie jak ponizej 2 w MFT.
    Czy nie?

    > Na szerokim końcu to ta różnica będzie pomijalna. Przy 1,8/50 będzie
    > znacząca.

    A w ktorym miejscu Zuiko 12-40 (czy panasonic LX100) ma ogniskowa=50?
    --
    TA

  • 20. Data: 2015-12-05 01:32:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n3rqfv$61l$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > To było pytanie do Titusa ;)

    Hm. Czy np. kat widzenia obiektywu jest jego wlasciwoscia optyczna czy
    nie?
    --
    TA