  • 21. Data: 2015-12-05 08:41:15
    Temat: Re: Pytanie o obiektywy i ich jasność
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Hm. Czy np. kat widzenia obiektywu jest jego wlasciwoscia optyczna czy
    > nie?

    Ależ to nie właściwości optyczne obiektywu się zmieniają w zależności od
    wielkości matrycy. Ogniskowa, światło, pole krycia (i maksymalny kąt
    widzenia z tego wynikający) itp. pozostają takie same. Jeżeli patrzysz
    przez otwarte drzwi, a potem je zamykasz i patrzysz przez dziurkę do
    klucza, to Twoje oko też zmienia swoje właściwości optyczne?

    Aczkolwiek wiem, co chcesz powiedzieć, ale pisząc "I z tym papierem w
    przypadku swiatla 1.8 w MFT, to przesadzasz..." zastosowałeś za duży
    skrót myślowy. Przy tej samej odległości i przesłonie głębia ostrości
    nie będzie zależała od wielkości matrycy, więc "papierowa" głębia jest
    jak najbardziej możliwa w MFT, tyle że przy innym kącie widzenia systemu
    obiektyw-matryca.

  • 22. Data: 2015-12-06 02:15:31
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 01:15:49 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <f...@g...c
    om>,

    > No, ale 2.4 i 2.8 w APSC daje takie rozmycie jak ponizej 2 w MFT.
    > Czy nie?

    Nie.

    W temacie tego obiektywu nie rozmawialiśmy o głębi ostrości.
    Owszem, rozmycie powinno być tu porównywalne do Panasa.

    > A w ktorym miejscu Zuiko 12-40 (czy panasonic LX100) ma ogniskowa=50?
    > --
    > TA

    W żadnym. Dlatego podkreślam przewagę aparatu o wymiennej optyce nad kompaktem.
    Ogarnij się
    Pozdrawiam Marcin