    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie o wywoływacz AGT 087
    Date: Fri, 7 Jul 2017 02:29:44 +0200

    W dniu 2017-07-06 o 11:04, sundayman pisze:

    > Ha ! No bardzo bardzo ci dziękuję !
    > Fajnie, że ci się chciało tak dokładnie opisać. Powinieneś to zapodać na
    > elektrodę, żeby się uchowało, bo tutaj za jakiś czas popadnie w
    > zapomnienie.
    >
    > W każdym razie jeszcze raz dzięki.

    Do elektrody podchodzę nieco jak do jeża. Groch z kapustą. O wszystkim i
    o niczym i wiele bzdur. Do tej pory gdy szukałem czegoś elektrycznego /
    elektronicznego, to sporadycznie tam znajdowałem, choć czasem zdarzały
    się bardzo cenne sugestie.

    Jeszcze w kwestii uzupełnienia mojej wypowiedzi. Po raz kolejny
    wytrawiłem identyczną płytkę lecz mimo niemalże idealnej "kliszy" ,miała
    ścieżki poprzerywane. Wszystkie pod tym samym kątem. Założyłem, że
    emulsja światłoczuła na laminacie jest przypuszczalnie ekstremalnie
    delikatna. No i trafiłem w sedno. Do tej pory metodę kopertową
    stosowałem w taki sposób, że 2 strony folii sklejałem taśmą o "zerowej"
    grubości. I to był błąd. Skleiłem obie strony taśmą piankową o grubości
    1mm i... problemy zniknęły. Laminat prawie bez oporu wsuwa się pomiędzy
    dwie folie. Zero zarysowań po wytrawieniu. Są natomiast drobniutkie
    punkty tu i ówdzie. Zamierzam więc nie tworzyć pełnej koperty. Folia,
    jaką poleciłeś jest bardzo sztywna. Przypuszczam, że sklejona tylko z
    jednego boku nie straci na dopasowaniu obu stron. Laminat zamierzam
    położyć wewnątrz "okładek książeczki" zamiast go wsuwać. To da mi
    odpowiedź czy te punkciki są powiązane z przesuwaniem laminatu, czy też
    z samą emulsją.

    Tak więc jeszcze nie zakończyłem "dochodzenia" :-) Niemniej jednak
    cieszy mnie to, że dzięki kilku poradom tutaj uzyskanym udało mi się
    wypracować metodę pozyskiwania niemalże idealnych płytek (włączając
    również nawiercanie i wycinanie dowolnych kształtów).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek