  • Data: 2017-12-04 13:08:50
    Temat: Re: RAID5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p03dbi$8gd$...@g...aioe.org...
    On 2017-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale skąd "kontroler" ma wiedzieć jakie są różnice bez przeczytania
    >wszystkiego? Ktoś musiałby się wysilić i opracować jakies scenariusze
    >zalezne od czasu ostatniego dostępu czy coś.. Przy sporadyczności
    >zjawiska, nie wiem czy komuś się chciało.

    Przyjmuje, ze przeczytac by musial.
    Ale czy jest sens zapisywac, skoro na dysku juz jest to samo ?

    Przy SSD zapis wolny, a czytanie szybkie, za to przy magnetycznych
    chyba porownywalnie.

    >Jak najbardziej.

    >No właśnie nie wiem czy jest po co. Tzn. mogą wyjść spore różnice bo

    A tak z ciekawosci. Niezgodnosc na paru MB uznajemy za normalna,
    niezgodnosc na wiekszej ilosci, szczegolnie na roznych obszarach
    powinna dac do myslenia.

    >prędkość odczytu w stosunku do zapisu może być spora, ale odbudowa
    >idzie
    >przecież równolegle i co najwyżej spowalnia pracę macierzy.

    J.