  • Data: 2017-12-04 13:12:04
    Temat: Re: RAID5
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-04 o 12:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ogolnie powinny byc wszystkie sektory na swoim miejscu, wiec nie powinno
    > byc problemow.
    > W RAID5 nie ma tak prosto :-(

    Ano nie ma, dlatego jednak jadę na mirrorach.

    > Celem jest posiadanie kontrolera, ktory w razie potrzeby da sie kupic.

    Wiadomo. I zawsze jak trzeba to będzie problem bo dane potrzebne "na
    już" a kontroler będzie za dwa dni.

    > IMO to by jednak troche zachodu wymagalo - instaluje windowsa, driver
    > rozpoznaje, ze zyczylem sobie macierz, i tak obsluguje, a pojedynczych
    > dyskow nawet nie pokazuje.
    > Byc moze jednak ten windows i driver takie madre ... ale troche watpie.
    > Prosciej to zrobic "sprzetowo".

    Wiesz, biorę "kontroler RAID" ze skonfigurowanym mirrorem, odpalam
    linuxa i widzę dwa dyski (winda widzie oczywiście tylko jeden). Biorę
    kontroler RAID ze skonfigurowanym mirrorem, odpalam linuxa i widzę
    jeden. Co gorsza, po zamontowaniu jednego z tych dysków (chodzi o
    pierwszy przypadek) pod linuxem i zmodyfikowaniu jego zawartości
    "kontroler" nawet nie zauważył że trzeba macierz "odświeżyć". Nie
    sprawdzałem co dalej.
    W drugim przypadku przynajmniej trzeba przełożyć kable do innego
    kontrolera albo rozłączyć mirror żeby osobno zamontować.

    > Tak czy inaczej - sprawdzic raczej trzeba.

    Sprawdzić na pewno. Ale przy magnetycznych ponowny zapis to raczej
    działa korzystnie, przy SSD już nie bardzo.

    Pozdrawiam

    DD