  • Data: 2009-01-08 02:05:32
    Temat: Re: Rawy z D3x
    Od: Valwit <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > Da to bardzo niedokładny wynik z wielu powodów.

    znaczy nie wiesz nawet co jest na zdjeciu, ale juz wiesz ze
    niedokladnie? tez fajnie.

    > Widocznie zależy jak im wskażesz. Opcji "do granic" nie wiedziałem, za
    > to widziałem jak uznaje centrum za punkt końcowy i tam mówi, że dotarłeś
    > do celu.

    ale rozmiesz ze gps nie oznacza automatycznie nawigacji? hint: tracker

    > Najlepiej by było powtórzyć test, zrobić pomiary i zobaczyć ile w tamtym
    > prawdy. Niestety niezmiennie - nikona nie mam.

    pozostawiam cytat

    > Znaczy wszystko będziesz podawał "już było"?

    wszytsko co juz w tym watku klepalem? tak po co mam pisac to samo, albo
    robic c&p jak masz to gotowe w odleglosci jednego klikniecia?

    > Jak nikon by łapał więcej światła, to by miał wyższą czułość natywną. Ma
    > jednak niższą, więc całe Twoje rozumowanie bierze w łeb.

    albo pozwala na prace zupelnie bez wzmacniacza i wtedy jako iso 100, a
    nie 184 (czy inny smieszny numerek) + wzmacniacz do 200.

    hod=sidebyside&cameras=nikon_d80%2Cpentax_k10d%2Cson
    y_dslra100&show=all

    > Zapewne tak, wszystkie dają bardzo podobny do siebie obraz, z różnymi
    > detalami tylko inaczej. Jakoś canon daje dramatycznie inny. Wtedysiejsze
    > olki na kodakach tak samo.

    no i co z tego? jak to sie ma do porownania 3 puszek z ta sama matryca,
    wymienionych przez ciebie powyzej, i mojego sprostowania twojego babola?

    > Gdzie ja Ci robię debilne porównanie?

    pierwsze 12 slow twojego cytatu ktory zostawilem

    > napisze, że soczewki są z ultra-hiper-nikon-patented szkła i nikt nie
    > jest w stanie jakkolwiek porównać ich do tych w sonym.

    w Sony ich NIE MA, całkiem. null, zero, nada.

    > Głupoty wypisujesz. Nigdzie nie twierdziłem, że cały sony to dokładnie
    > co cały nikon. Przeczytaj dokładniej i nie sugeruj kretynizmów.

    nigdy nie pisales ze to ta sama matryca?

    > Ech.. Czy ja twierdziłem gdzieś, że sony robi nikonowi i tę szybkę?

    nie, probowalem ci wyjasnic ze to o czym piszesz jako o roznych
    warstwach jest w rzeczywistosci jedna. prostowalem troszke twoja
    niewiedzie. nic wiecej.

    > Dlaczego zakładasz, że nieistotne?
    > Potrafisz udowodnić?

    co mam udowadniac? fakt ktory sam tutaj rzuciles i dziwiles sie ze nikt
    takich testow nie robi i nie rozumiesz czemu?

    > Czyżbyś właśnie przyznał, że czas jest nieistotny, więc robimy go innego?

    czy czas w trybie A (lub jakims Landscape) jest istotny? nie jest. Wiec
    mozna zrobic taki manewr z iso. W trybie M czy S juz nie, w M aparat
    uzyje tego co mu ustawiles, w trybie S zalezy ci na czasie wiec aparat
    tez pojdzie raczej w wyzsze iso. To wszytsko oczywiscie zaklada wlaczona
    funkcje "auto iso". bez niej bedziesz mial dokladnie to iso ktore wybrales,

    > Jak bym to ja zrobił ten test to byś sobie go podważał i uważał za
    > palnięcie, a ja bym się z tym zgodził lub nie.

    moglbym, ale wtedy musialbym wlasny test przedstwic albo sie z twoimi
    wynikami iteza zgodzic. czyli w obu przypadkach wygrywasz. chyba ze twoj
    test udowodni ci ze klepiesz bzdury, ale wtedy pewnie wymyslisz cos nowego.

    > Ale, gadamy o wnioskach z tych testów. Ty jedyne co potrafisz to
    > twiedzić, że nieprawda. To jest dopiero ŁATWIZNA.

    a wiesz czemu jest latwizna? bo wyciagasz wniosek z tesytu ktorego nie
    zrobiles :)

    > No wyżej napisałeś, że czas jest nieistotny to można wziąć inne iso i
    > czas. Sęk w tym że ja nie uważam, tego za normalnego.

    to ze masz problemy z rozumieniem tekstu ktory czytasz to juz naprawde
    nie moja wina. opisalem ci mechanizm dzialania powodujacy to o co
    pytales. a teraz skup sie: PRZY _*ZALOZENIU*_ ZE CZAS JEST NIEWAZNY a
    nie dlatego ze uznalem ze czas generalnei nie gra roli.

    > Piłeś coś?

    oczywiscie. myslisz ze z toba da sie na trzezwo dyskutowac?

    > Masz dane potwierdzające swoje przekonania? Migasz się jak tylko się da.

    tak mam, na aparacie pisze 1/125 5.6. wedlug manuala to oznacza czas
    1/125 s i przyslone 5.6. jako ze nie widze powodu aby aparat mnie
    oszukiwal, to jestem przekonany o prawidlowosci tych danych, oczywiscie
    z malutka tolerancja na bledy mechaniki.

    > Którego to czasu nie masz (niższe modele) albo filtra akurat nie
    > wziąłeś. Tak czy siak przeczytaj o co chodziło, a nie szukaj wykrętów.

    nie no jasne. mozna kupic fiata 126p i potem bluzgac ze fiat to banda
    gnojow bo ani tym lodowki nie przewieziesz ani nie pojedziesz 250 kmh a
    autostrada akurat pusta. jasne. jak nie wziolem filtra to jestem dupa
    nie fotograf i moge byc zly na siebie, a nie na aparat. a jesli mam
    aparat z 1/4000 max to moge sie wkurzac na siebie ze nie kupilem
    lepszego i tyle.

    > Przysłona może być inna niż światło, które dociera i niby wynikałoby z
    > wzoru. Przykład który już znasz: STF.

    do czego dazysz? w dowolnej sytuacji znajdziesz taka kombinacje gdzie
    cos nie bedzie dzialac. wiec o co ci chodzi? o znalezienie dziury w
    calym? przeciez jesli chcesz wierzyc ze cie na kazdym kroku oszukuja lub
    moga oszukac to prosze bardzo. nikt ci tego nie broni. nazywa sie to
    paranoja, i daje sie to leczyc, niestety nie zawsze skutecznie. ale
    trzymam kciuki.

    > Ale przysłona jest bez znaczenia jakiegokolwiek. Liczy się ekspozycja.

    a ta jak przeciez wiemy w ogole nie ma zwiazku z przyslona.

    > To Ty nie zrozumiałeś tego co napisałem - cofinij się i przeczytaj raz
    > jeszcze, co o tym napisałem i pokaż mi gdzie chciałem jeszcze bardziej
    > rozmemłać test wprowadzając dwa laby.

    ehm? to byl moj przyklad, ktrego nie zrozumiales. bazowal na tym ze sa 2
    laby i 2 rolki filmu, aby ci unaocznic ze obraz koncowy zalezy od tego
    jak sie obraz zapisany na kliszy - lub porownanwczo matrycy - wywola lub
    prztworzy. celem tego przykladu bylo wyjasnienie ci ze test oparty na
    prztworzonych juz plikach cyfrowych zawiera blad spowodowany ta obrobka.
    blad, o ktorym nie wiadomo jaki jest duzy, i ktory przez to falszuje
    wynik testu. i dlatego taki test jest bez wiekszego sensu.

    > Tak w ogóle to skąd to wziąłeś? Z jakiegoś nikonrumors.com?

    zrodlo podalem przy kazdym cytacie. to akurat bylo 2 posty temu.
    lecytyna pozdrawia.

    > Ironia w tyłek gryzie :P

    o, znaczy zauwazyles jaki debilizm ci wyszedl i teraz nazywasz to
    ironia? spoko. niech w takim razie gryzie.

    > "Silnik".

    i mimo calej reszty innej, widzisz ze to te same samochody? no nic,
    pogratulowac.

    > Jak uważasz, że łatwiej w pół rozgrzeabną matrycę zapakować w tiry i
    > zawieźć do nikona to gratulacje.

    1. pisalem ci juz ze nie musza przesylac fizycznego produktu
    2. nawet jesli faktycznie woza polprodukty, to nie jest to wielki
    problem. jak bedziesz mial kiedys okazje zobaczyc produkcje wiekszych
    ukladow scalonych to zrozumiesz ze w poczatkowym stadium, gdy wszytsko
    jest na jednym waflu jest to technicznie bez problemu wykonalne.

    > Znów nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia?
    > Przeczytaj sobie raz jeszcze cytat.

    ale po co? w ogole nie odpowiadasz na pytanie, rzucasz ogolnikowym
    tekstem bez wiekszego zwiazku, znaczy nie zamierzasz tego podwatku
    kontynuowac. nie ma wiec problemu.

    > Napisałem inaczej?

    pytales, wiec ci odpowiedzialem. i tak, sugerowales ze mierza to samo.
    jesli chodzilo ci ogolnie o to ze oba mierza swiatlo, to masz absolutna
    racje.

    > Nie wyciągaj skrajności. nie pisałem o takich niedokładnościach jak tu
    > inputujesz.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2561366

    i nie wyciagam skrajnosci, podalem ci przyklad obalajacy kolejnego
    babola ktrego rzuciles bez wiekszego zwiazku z dyskusja.

    > No wreszcie się w czymś zgadzamy! :)
    > To skąd wiesz i czemu obalasz tamte?

    odpowiedz masz w cytacie ponizej:

    o tu. ale pewnie to tez ironia, jak wyzej w poscie, nie? :>

    > Gra. Im dłuższy czas od zdjęcia do odbitki, tym mniej pamiętasz o tym
    > zdjęciu i stąd trudniej.

    to sie nazywa doswiadczenie wlasnie. z doswiadczenia wiem ze w danych
    warunkach, przy 1/1000 wychodzi zyleta. jesli nagle z nowym aparatem
    jest gowno, to wiem ze cos nie gra. i cyfra czy nalog nie ma tu nic do
    rzeczy bo majac doswiadczenie wiem z jakim czasem robilbym dane zdjecie.

    > Wystarczy za lepszym aparatem postawić dupę, a nie fotografa i będziesz
    > miał wynik który chcesz, tyle, że to nie jest wiarygodny test.

    QDE

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997