    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rawy z D3x
    Date: Sat, 10 Jan 2009 07:18:52 +0100
    <gik3r6$sch$1@inews.gazeta.pl> <gik60n$9ek$1@inews.gazeta.pl>
    <gik8c3$jlc$1@inews.gazeta.pl> <gikbsh$5fj$1@inews.gazeta.pl>
    <gipdq5$2p4$1@inews.gazeta.pl> <gipveb$osa$1@inews.gazeta.pl>
    <gj3rtr$9e0$1@inews.gazeta.pl> <gj4oag$1qh$1@inews.gazeta.pl>
    <gj5fsg$cmk$1@inews.gazeta.pl> <gj81ho$fjt$1@inews.gazeta.pl>
    <gj9adu$4e$1@inews.gazeta.pl> <gjajl0$eeb$1@inews.gazeta.pl>
    <gjiohi$2a1$1@inews.gazeta.pl> <gjjc8f$aan$1@inews.gazeta.pl>
    <gjmgls$non$1@inews.gazeta.pl> <gjnpuh$od9$1@inews.gazeta.pl>
    <gjomng$3na$1@inews.gazeta.pl> <gjorav$r53$1@inews.gazeta.pl>
    <gjp6nl$dra$1@inews.gazeta.pl> <gjqtrn$9tr$1@inews.gazeta.pl>
    <gjr4td$na4$1@inews.gazeta.pl> <gjrjfq$8ku$1@inews.gazeta.pl>
    <gjrta2$ac9$1@inews.gazeta.pl> <gjtk93$h2i$1@inews.gazeta.pl>
    <gk13ac$osh$1@inews.gazeta.pl> <gk3gc8$781$1@inews.gazeta.pl>
    <gk3n15$3fg$1@inews.gazeta.pl> <gk3vgk$ss$1@inews.gazeta.pl>
    <gk8m6a$6ij$1@inews.gazeta.pl>

    Valwit pisze:
    > jako ze ja zaczalem o gps, to jak najbardziej wiem o czym byla mowa. to
    > ze ty nie zrozumiales, nie znaczy ze nie bylo o tym mowy.

    No znów nie pochlebiaj sobie, sprostowałem że urządzenie mierzy do
    konkretnego, ale innego pubktu niż wybrałeś i nie ma w tym wielkiej
    filozofii. Masz ochotę nie zgodzić się z tym?

    > nie odwracam kota ogonem tylko ty wydajesz sie byc za tepy zeby pamietac
    > przez wiecej niz 2 posty, czyli ponad to co masz zacytowane, co bylo
    > pisane/mowione.

    Długo będziesz wypisywał głupoty zamiast podać dane, o które Cię proszę?

    > no doprawdy? jesli rozmawiamy w 2 osoby, i ty cytujesz, to czyje slowa
    > bedzie twoj cytat zawierał, zakladajac ze nie cytujesz sam siebie?
    > (pytanie retoryczne)

    Tylko, że nic nie wyciąłem akurat.

    > podmiotu zdania napisanego przez ciebie wczesniej, a pod ktorym ja
    > dopisalem swoja odpowiedz, ktora okazala sie zbyt skomplikowana abys
    > zrozumial.

    Zamiast wypisywać oszczerstwa pisz, tak żebyś był zrozumiany. Równie
    dobrze ciężko Ci się będzie dogadać w byle sklepie, jeśli przyjdziesz do
    niego z buzią pełną chipsów. Tak trudno napisać coś po ludzku?

    > moglbys mi pokazac jaki kolwiek dokument/link/strone wspominajaca o
    > dodatkowej wartstwie mikrosoczewek w matrycach uzytych w alfie?
    > moze byc material marketingowy.

    Niby na co to ma być dowód?
    I nie wywijaj znów kota ogonem, że napisałem o tym że sony ma a nikon
    nie, bo to głupota jakich mało.

    > zostawiam dla potomnosci.
    > przez kilka postow probowalem cie uswiadomic, niedocenilem twojej
    > odpornosci

    Co za głupoty znów wypisujesz, co? Masz ochotę z czymś się nie zgodzisz
    to podaj jakieś fakty, albo chociaż racjonalne wytłumaczenie. Ale Ty
    nie, Ty wierzysz w świete prawdy religijne swojego systemu, chociaż
    rozsądnie myśląc nie maja najmniejszego sensu.
    Widzę, że jak nie masz czegokolwiek rozsądnego do powiedzenia to
    zaczynasz wypisywać oszczerstwa.

    > ten canon ktory robi swoje wlasne matryce od lat, ktory jest niejako
    > pionierem tej technologii i stosuje z powodzeniem mnostwo wlasnych
    > rozwiazan, przez co porownanie ich matryc do tej nikona czy sony czy
    > sony/nikona jest zupelnie bezsensu, na zasadzie "ty tez jestes glupi"
    > albo "a u was bija murzynow"? (to tez jest pytanie retoryczne)

    Taki śliczny elaborat i zupełnie nie na temat. Przeczytaj jeszcze raz to
    co napisałem, bo ja nie o tym jakie doświadczenie ma canon.

    > i ty mnie sie pytasz czy ja cos pilem? (pyt. ret.)

    Zaraz zacznę czy coś brałeś, bo wiele na to wskazuje.

    > bo sa sytuacje gdzie autoiso jest bardzo przydatne. tyle ze trzeba byc
    > swiadomym sposobu dzialnia tegoz.

    Nie zmieniaj tematu. Kwestia auto iso to zupełnie inna sprawa.

    > z tego co widze nie grozi ci to wiec
    > nie ma problemu.

    Oczywiście wiesz lepiej, której opcji używam, dlaczego i z jakim
    powodzeniem.

    > nie wycofuje sie tylko probuje ci wyjasnic. z postu na post na coraz
    > prostszych przykladal. a ty dalej sie bawisz w kubusia puchatka.

    Palnąłeś głupotę i dorabiasz do tego teraz filozofię. Możesz pokazać
    wyżej gdzie napisałem o auto iso przed Tobą?

    > podmiotem wypowiedzi byl "test" a nie "rozmowa". przepraszam wszytkich
    > humanistow iz posadzalem cie o bycie jednym z nich.

    Tak, gadaliśmy o teście, a jedyne co potrafiłeś powiedzieć to że
    nieprawda i kłamstwa nie potrafiąc czegokolwiek udowodnić czy podać
    rozsądnych argumentów.
    A inwektywy to sobie wsadź, bo swoim stylem zaczynasz przypominać co
    bardziej wychlapanych kloszardów, którzy to wszystkie uczelnie
    pokończyli i jak nikt wiedzą więcej o "życiu".

    > ja chetnie zobacze cycki Dody. mysle ze mam wieksze szanse niz ty.

    Głupszego argumentu nie potrafisz wymyśleć? Rozmawialiśmy o teście, a Ty
    widzę bardziej znasz się na cycach Dody niż na przedmiocie rozmowy.

    > genialne. chapeau bas.

    Przynajmniej się nie przyczepisz o moją stronniczość.

    > jak juz ci napisalem: nigdzie sie nie wycofalem, tylko probowalem ci
    > wyjasnic cos czego nie jestes najwyrazniej w stanie ogranac. to co ty
    > napisales to tylko kolejny przyklad tepoty. probujesz mi wmowic ze
    > mowilem o czyms innym niz faktycznie mowilem w moim przykladzie. zeby
    > bylo zabawniej jest to o 2 klikniecia w gore.

    Nie unoś się, złość piękności szkodzi. Jeszcze raz, skoro jesteś tak
    bardzo pokrzywdzony: pokaż mi, gdzie wcześniej pisałem przed Tobą o
    autoiso.

    > brak argumentow to zaczynasz sie czepiac jezyka? nie rob sie jeszcze
    > bardziej smieszny.

    Tobie wolno się czepiać, to mi nie? :P
    Tak bardzo nie potrafisz się przyznać do błędu, nawet głupiego językowego?

    > powiedzial Ninik ktory w ten sposob wygenerowal 80% watku.

    Bo o ironio liczyłem na rozsądnego rozmówcę, który zamiast krzyczeć
    tylko "nieprawda!", "nie może być!" albo zmieniać temat będzie jednak
    podawał rzeczowe argumenty. Ale masz rację - nie ma sensu, bo Ci godność
    nie pozwala. Szkoda, że nie przytoczyłeś ani jednego sensownego
    argumentu i testu.

    > tyle ze nie bylo mowy o jakiejsc wiekszosci zdjec a jednym konkretnym.
    > drobnostka taka.

    No czas możesz oszacować pewnie z każdego zdjęcia, tylko czasem błąd
    będzie naprawdę duży. W przykładzie który podałeś tak właśnie będzie.

    > :D

    :P

    > to juz wyjasnilismy sobie kilka dni temu. widac zapomniales. znowu.
    > zatem: RTFA

    Nic nie zapomniałem, to Ty wydajesz się nie przyjmować do wiadomości, a
    nie mając już argumentów wypisujesz inwektywy.
    Wyjaśniliśmy sobie, że test najłatwiej zrobić z jednym obiektywem i
    nawet Ci to napisałem, a Ty to znów wyciąłeś, żeby nie wyjść na durnia.
    Za to Ty usilnie nie chcesz przyznać, że liczba przysłony nie daje
    dokładnie tego ile światła jest przepuszczone, choć jak pewnie masz
    ochotę się przyczepić wpływa na to.

    > RTFA

    Znów nie potrafisz odpowiedzieć argumentem albo przyznać racji?

    > czyli dalej nie zrozumiales.

    Masz rację, że tego podwątku nie ma zupełnie co kontynuować, bo na siłę
    chcesz sprowadzić analogię do tego, że są błędy, a gdy piszę, że łatwo
    je wyeliminować to oburzasz się, że analogia jest Twoja, a tak w ogóle
    to chodzi Ci o coś zupełnie innego niż dyskusja w wątku.

    > a szczególy maja jaki wplyw na prawidlowosc ekspozycji?

    A gdzie napisałem Ci, że szczegóły mają wpływ dokładnie na wartość
    ekspozycji? Pokażesz?

    > bo watku o
    > testach szkiel, odwzorowywania i jakosci ogbrobki przez aparat to ja
    > sobie nie przypominam. w archiwum tez nie widze.

    Znaczy nigdy nikt nie zrobił testu iso (szum, szczegóły), możliwości
    matrycy, odszumiania i danego szkła? Nikt nie robi owszem tych testów w
    skrajnych (wszystkich) parametrach, bo wystarczy pokazać jak zmienia się
    wynik w zależności od poszczególnych.

    > nic nie musze dopowiadac. kazdy widzi co napisales.

    Pokaż gdzie dokładnie tak napisałem albo miej honor przeprosić, zamiast
    uciekać i się wycofywać. Potrafisz? (jedno albo drugie)

    > RTFA. tam masz wszytsko co w tym temacie mam do powiedzenia, i co juz ci
    > napisalem.

    1. To wyżej to była ironia, ale wynikało to z cytatu który wyciąłeś.
    2. Napisałeś niczym nie potwierdzone ploty o jakiejś historyjce.
    3. Ciągle na siłę nie potrafisz przyznać faktów i oczywistych
    podobieństw. Na siłę szukasz lepszości "by nikon" w elemencie który
    najprawdopodobniej jest conajmniej w znacznej większości ten sam.

    > tez zostawie bo mi sie podoba :) wyjasniac prosciej juz nie potrafie, a
    > nieststy ciagle jest to zbyt skomplikowane dla ciebie. moze kiedys przy
    > jakiejs wiekszej ilosci piwa.

    A zostawiaj, bo coś przecinasz co drugi akapit w pół co chwilę.

    > retoryka. i pomyslec ze kiedys obowiazkowo w szolach uczyli..

    Masz coś *mądrego* do napisania *w temacie* czy głupoty, bez znaczenia w
    dyskusji?

    > RTFA. Opisalem ci jak mozna zweryfikowac czas wystarczajaco dokladnie.

    Tzn, z jaką dokładnością?

    > mowa byla akurat o 1/1000 vs. 1/500 ale to nic. nawet we wlasnym
    > przykladzie sie mylisz.

    To Ty nie potrafisz czegoś udowodnić, a zamiast tego odkręcasz kota
    ogonem. Masz wyżej szansę - napisz o tej dokładności i o tym błędzie.
    Chętnie poczytam w końcu jakiś argument, który tak łatwo Ci zrobić.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_