    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rdzenie ze szczeliną
    Date: Wed, 2 Sep 2015 15:49:20 +0200

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ms6i2i$cs6$1@node1.news.atman.pl...

    > W polu magnetycznym na granicy o środków zachowuje się
    > skłądowa prostopadła B i skłądowe równoległe H (czyli B/mi równoległe
    > jest stałe)
    > Dla światłą zachowuje się równoległa skłądowa wektora falowego,
    > a prostopadła mnoży/dzieli się przez n. No w sumie jak patrzeć
    > tylko na kierunek, to dość podobnie.

    Coś przeczuwam, że jak zacznę próbować zrozumieć co piszesz to mnie głowa
    rozboli :).

    > Chodzi Ci o powierzchnie nie przerwy, a odbowdu obok przerwy?

    Chodzi mi o obok szczeliny, ale tuż przy szczelinie.
    Wyobrażam sobie jak się opiłki na kartce, gdy magnes ze szczeliną pod spodem
    ułożą.

    > To tamtędy wyjdzie dość niewiele, bo pole jest głownie wzdłuż
    > magnetowodu, wiec prostopadła do powierzchni, która wychodzi w całości,
    > jest mała, a równoległa wychodzi przemnożona przez 1/mi_r.

    Mam podejrzenie, że tu nie mówisz o pobliżu szczeliny tylko o całym
    obwodzie.

    > Chyba więcej przeszkadza przerwa, bo tamtędy pole troche zawsze
    > wycieka (im mniejsza szczelina w porównaniu do jej przekroju, tym
    > lepiej).

    To mnie jakby utwierdza w poprzednim podejrzeniu.
    To, że im mniejsza w porównaniu z przekrojem tym lepiej jest jak najbardziej
    zgodne z moją intuicją.

    > To trochę machania rękami, jak się zachowuje pole, trzeba liczyć
    > dokładnie (najłatwiej symulacją:), bo odpowiedzią na pytanie, dlaczego
    > pole ustawia się w szczelinę można machać rękami, że tamtą trasą
    > 'opór magnetyczny' jest najmniejszy, jest jednak znów machaniem rękami.
    >
    > A w sumie ten wyciek można oszacować.

    Mam ochotę nie czytać dalej, choć zdając sobie sprawę, że poświęciłeś na to
    trochę czasu mam wyrzuty sumienia.
    Może jak wrócę do pracy po obiedzie to spróbuję zrozumieć... Tylko, że mam
    tyle pracy czekającej na zrobienie.
    P.G.