    From: m...@a...net.pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Date: Fri, 2 Jan 2009 13:51:22 +0000 (UTC)

    >cyfrze wbrew pozorom i całemu zaawansowaniu
    >technicznemu korpusów i współpracujących z nimi lamp jakość-poprawnosc
    >naświetlenia jest na znacznie niższym poziomie niż w starych lampach z
    >automatyką tyrystorową, które w wielu przypadkach sprawują się znacznie
    >lepiej.

    Automatyka tyrystorowa, po ludzku mowiac polega na tym, ze sie
    wylacza wszelkie swiatlomierza aparata, i uzywa swiatlomierza
    wbudowanego w lampe.

    Swiatlomierz taki mierzy swiatlo gdzies jakos w stozku od przoda
    lampy, niezaleznyym od ustawionej ogniskowej obiektywu.

    Nie jest to ani spot, ani matrycowy, jest to blizej niezdefinowany
    pomiar jasnosci sceny z przodu, bez mozliwosci celowania
    swiatlomierzem w cokolwiek.

    Z samego opisu widac ze to sie NIE MOZE sprawowac lepiej niz pomiar TTL,
    czyli Through The Lens, w sensie poprawnosci naswietlania.

    Nie masz zadnej sensownej kontroli nad procesem naswietlania,
    nie wiesz nawet w co wycelowany jest swiatlomierz, a rozwarcie
    stozka z ktorego zbierane jest swiatlo jest stale, niezalezne
    od ustawionej przez ciebie ogniskowej. A najczesciej to rozwarcie
    tego stoska jest zreszta fotografowi nawet nieznane.

    To panocku, tak SREDNIO dziala, wim co mowie, ja takiej
    wlasnie lampy uzywam.
    :-)

    Jesli Twoja lampa dzialjaca "przez szklo" jest do tego stopnia dupna
    ze sprawdza sie gorzej niz tyrystorowa to ja spusc w kiblu i
    kup dzialajaca.
    :-)

    Michal Kukula