    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Date: Fri, 2 Jan 2009 17:08:01 +0100

    On 2009-01-02 14:51:22 +0100, m...@a...net.pl said:

    > Automatyka tyrystorowa, po ludzku mowiac polega na tym, ze sie
    > wylacza wszelkie swiatlomierza aparata, i uzywa swiatlomierza
    > wbudowanego w lampe.
    Dokładnie.
    Coś jak pomiar światła odbitego ręcznym światłomierzem sprzed 50 lat.

    > Swiatlomierz taki mierzy swiatlo gdzies jakos w stozku od przoda
    > lampy, niezaleznyym od ustawionej ogniskowej obiektywu.
    >
    > Nie jest to ani spot, ani matrycowy, jest to blizej niezdefinowany
    > pomiar jasnosci sceny z przodu, bez mozliwosci celowania
    > swiatlomierzem w cokolwiek.
    >
    > Z samego opisu widac ze to sie NIE MOZE sprawowac lepiej niz pomiar TTL,
    > czyli Through The Lens, w sensie poprawnosci naswietlania.

    A pomiar TTL obojętne czy flesz, czy światła zastanego, czy matrycowy,
    i centralno ważony, co niby robi?
    Mierzy coś, nie wiem dokładnie co i jak, mało tego im bardziej
    zaawansowany tym mniej wiemy. Zdajemy się na przyjęcie za dobrą monetę
    tego co w układ/program wpisał producent, na podstawie zupełnie nie
    znanych nam algorytmów. I nigdy nie możemy być pewni tego jednego
    strzału. Sprawdza się w wielu przypadkach, ale w często głupieje i
    najczęściej wtedy głupieje, gdy drugiej szansy nie ma.

    Te wszystkie genialne pomiary iTTL, ETTL i co tam jeszcze tylko
    marketingowo są lepsze bo więcej w nich tajemniczego nie zrozumiałego
    bełkotu, niż rzeczywistego udoskonalenia.

    > Nie masz zadnej sensownej kontroli nad procesem naswietlania,
    Mam najbardziej sensowną.
    Komputer między uszami, który z bagażem 30 letnich danych o warunkach i
    potrzebnych parametrach, znacznie celniej trafia.

    > nie wiesz nawet w co wycelowany jest swiatlomierz, a rozwarcie
    > stozka z ktorego zbierane jest swiatlo jest stale, niezalezne
    > od ustawionej przez ciebie ogniskowej. A najczesciej to rozwarcie
    > tego stoska jest zreszta fotografowi nawet nieznane.
    Nie ma takiej potrzeby.

    > To panocku, tak SREDNIO dziala, wim co mowie, ja takiej
    > wlasnie lampy uzywam.
    > :-)
    Gdybym nie używał takich lamp, gdybym nie używał ich bardzo długo,
    gdybym nie miał przykrych niespodzianek z nowoczesną techniką, to bym
    tego nie pisał.
    Wiem co mówię.

    > Jesli Twoja lampa dzialjaca "przez szklo" jest do tego stopnia dupna
    > ze sprawdza sie gorzej niz tyrystorowa to ja spusc w kiblu i
    > kup dzialajaca.
    > :-)
    Nie ma takiej potrzeby.
    Lampy używa się w specyficznych sytuacjach. Włączając mojego młotka w
    konkretnej sytuacji wiem co muszę na niej nastawić. A w przypadku
    podłączenia jej z dowolną lustrzanką cyfrową, wystarczy mi jedno próbne
    zdjęcie, żeby wiedzieć wszystko co się może wydarzyć w tych konkretnych
    warunkach.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam