    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Re: zostałem porażony
    Date: Fri, 12 Feb 2010 12:57:40 +0100

    On Thu, 11 Feb 2010 21:22:28 +0100, Maciek <m...@p...com>
    wrote:

    >nauczyciel musi takiemu uczniowi z zaświadczeniem poświęcić znacznie
    >więcej czasu. Zaświadczenie powinno określać metody pracy nauczyciela z
    >uczniem. Również po lekcjach. To jest jego psi obowiązek, żeby podciągać
    >słabszego.

    Nie wymagaj od nauczyciela pracującego za gówniane pieniądze, aby
    zostawał po lekcjach z dziećmi z dysfunkcjami. Od tego są poradnie,
    które o dziwo działają. Problem w tym, że wielu rodzicom nie chce się
    podjąć trudu chodzenia z dzieckiem do poradni.
    Przy okazji: fatalną cechą naszego systemu edukacji jest ogólna
    tendencja równania w dół, lekceważony jest natomiast problem pracy z
    najzdolniejszymi. Nasz system edukacyjny nie kształci elit, a to one
    decydują o rozwoju kraju. Przykład: obecnie wprowadzana reforma
    systemu edukacji.

    >Zawsze miałem problemy z ortografią i językami. Jestem antytalenciem
    >językowym, humanistycznym ale nie robię z tego swojego życiowego motto.
    >Mam inne zdolności. Nawet mi przez myśl nie przeszło szukać zaświadczeń.
    >Po prostu trzeba siąść i się nauczyć. Słownik ortograficzny jest u mnie
    >w pracy najbardziej zużytą książką.

    To nie musi działać. Mam w pracy bliską współpracownicę, jest to osoba
    bardzo inteligentna i szanowana. Jest chyba jedynym autentycznym
    dysortografem, jakiego znam. Kiedy jest spokojna, praktycznie nie
    popełnia błędów. Ale kiedy się wkurzy, w każdym słowie jest błąd. I
    słownik nic tu nie pomoże, ona po prostu nie widzi różnicy między
    słowami "żółty" a "rzułty", albo "musk" i "mozg".

    Pozdrawiam,
    Paweł