    From: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Reaktory BWR
    Date: Mon, 14 Mar 2011 12:48:47 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 13:15:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale tez lepiej ja ominac niz ja uderzyc czolowo. Wiec co - ster na burte
    > czy cala wstecz ? Silnik podobno tego nie lubi.

    Cała wstecz ma wszelkie szanse się nie udać we współczesnych silnikach
    (na parowym Tytanicu była jeszcze możliwa), gdyż poza rejonami portów
    gdzie się manewruje silnik statkowy chodzi na paliwie ciężkim, na którym
    obroty należy zmieniać powoli, nie mówiąc już o zatrzymaniu go. Zaś bieg
    wsteczny to zazwyczaj właśnie zatrzymanie maszyny i puszczenie w drugą
    stronę... :-) Sprzęgła i skrzyni redukcyjno-nawrotnej brak :-)

    --
    pzdr
    meping