  • Data: 2011-03-14 15:32:31
    Temat: Re: Reaktory BWR
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-14 16:16, Konrad Anikiel pisze:

    > OK, masz racje, niemniej jednak odlaczenie reaktora BWR/RBMK od
    > turbiny nie jest stanem stabilnym. Jak sie nie ma zapasu energii,
    > lepiej nie probowac, prawda?

    Nie wiem. Jestem fizykiem a nie budowniczym reaktorów;)
    To, że rośnie ciśnienie to jeszcze niewiele znaczy,
    konstrukcja reaktora może być (nie wiem czy jest,
    trzeba by specjalistów znaleść) przewidziana na taką
    sytuację.

    Jeśli już teraz mamy popsuty backup, to może lepiej
    wyłączyć teraz, zanim coś jeszcze się popsuje
    i będziemy wyłączać w jeszcze gorszych warunkach.

    Sprawa tak naprawdę rozbija się o to, co jest
    mniejszym zagrożeniem, pracować dalej gdy może
    trząść czy wyłączać i liczyć na wytrzymalość
    konstrukcji i specjalne zabiegi. Oczywiście
    w danym kontekście, czyli braku zasilania
    etc.

    Nie czuję sie w pełni kompetentny by odpowiedzieć
    na to 'prawda', nie jestem pewien, czy ktoś
    tu ma odpowiednią wiedzę i praktykę (nie
    kojarzę wszystkich).

    A gdybać, wyglaszać kategoryczne zdania i krzyczać
    'ale glupi ci rzym.. japończycy' to sobie możemy;)

    pozdrawiam
    bartekltg