  • 11. Data: 2014-01-03 15:32:13
    Temat: Re: Regulowane źródło wysokiego napięcia
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "RR" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:52c6c4fa$0$2379$65785112@news.neostrada.pl...

    > Miniaturowe transformatory z uzwojeniami 230V połączonymi w szereg?

    Kiedyś dawno tak zrobiłem. Z tym, że chyba nie łączyłem uzwojeń w szereg a z
    każdego zrobiłem prostownik i dopiero te DC połączyłem w szereg. Jest to
    trochę mniej "regulowalne" rozwiązanie niż gdyby dało się wykorzystać
    regulację amplitudy generatora warsztatowego no i w wersji prowizorycznej to
    robi się mała pajęczyna.
    P.G.

  • 12. Data: 2014-01-03 15:36:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 3, 2014, 3:32:13 PM, you wrote:

> [...]
    > regulację amplitudy generatora warsztatowego no i w wersji prowizorycznej to

    Jaką masz dostępną amplitudę napięcia z generatora i jakim prądem
    możesz go obciążyć?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-01-03 16:13:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:283201204.20140103153622@pik-net.pl.invalid...

    > Jaką masz dostępną amplitudę napięcia z generatora i jakim prądem
    > możesz go obciążyć?

    21Vpp 50om.
    P.G.

  • 14. Data: 2014-01-03 16:14:29
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-03 15:32, Piotr Gałka pisze:

    > Jest to trochę mniej "regulowalne" rozwiązanie niż gdyby dało się
    > wykorzystać regulację amplitudy generatora warsztatowego no i w wersji
    > prowizorycznej to robi się mała pajęczyna.

    W wersji samodzielnej, zrobić generator i wzmacniacz na jakimś scalaku
    wzm. małej mocy stereo. Jedna połówka jako generator, a druga
    wzmacniacz. Do tego trafka 0,5W które mają bardzo mały prąd zwarciowy i
    są tanie.

    --
    rry

  • 15. Data: 2014-01-03 16:21:12
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Czytam sobie właśnie EdW a tam zamieszczone podziękowania dla pana
    Romana Mandziejewicza :) Moje gratulacje.

    Pozdrawiam. PK.

  • 16. Data: 2014-01-03 16:22:13
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-03 16:14, RR pisze:

> [...]
    > wzm. małej mocy stereo. Jedna połówka jako generator, a druga
    > wzmacniacz. Do tego trafka 0,5W które mają bardzo mały prąd zwarciowy i

    Albo, po prostu, po regulowanym stabilizatorze na połówkę napięcia
    przemiennego z jakiegoś transformatora. Fakt - przebieg będzie
    odkształcony i zakres regulacji węższy niż z użyciem generatora.

    --
    rry

  • 17. Data: 2014-01-03 16:43:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 3, 2014, 4:13:00 PM, you wrote:

    > 21Vpp 50om.

    +30dBm? Czysto teoretycznie - weź transformator 230V/9V i podłącz
    odwrotnie. A potem sobie to powiel. Obawiam się jednak, że sam
    transformator zeżre więcej niż da Ci generator.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-01-03 17:16:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Friday, January 3, 2014, 4:21:12 PM, you wrote:

    > Czytam sobie właśnie EdW a tam zamieszczone podziękowania dla pana
    > Romana Mandziejewicza :) Moje gratulacje.

    Sprawa sprzed prawie miesiąca - najpierw było tutaj:
    http://42.pl/na/8...@p...pl.
    invalid

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-01-03 17:22:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:62815306.20140103164351@pik-net.pl.invalid...

    > +30dBm?

    Te 21Vpp to jest bez obciążenia. Pod obciążeniem 50om siada do 10,5Vpp.
    Więc w obciążenie 50om wrzuca 24dBm.

    > Czysto teoretycznie - weź transformator 230V/9V i podłącz
    > odwrotnie. A potem sobie to powiel. Obawiam się jednak, że sam
    > transformator zeżre więcej niż da Ci generator.

    Nie umiem tego uzasadnić, ale mam te same obawy co do trafa 50Hz (bez
    względu jaką częstotliwością go popędzę) i nie wiem dlaczego nie mam ich
    (lub mam znacznie mniejsze) co do trafa na ferrycie popędzanego w okolicy
    20...200kHz.
    Właśnie się zastanawiam, czy intuicja nie wodzi mnie tu za nos.
    P.G.

  • 20. Data: 2014-01-03 17:41:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 3, 2014, 5:22:39 PM, you wrote:

> [...]
    > 20...200kHz.
    > Właśnie się zastanawiam, czy intuicja nie wodzi mnie tu za nos.

    Ale musisz coś z czymś pogodzić - jeśli chcesz użyć diod 1N4007, to
    nie możesz zastosować wysokiej częstotliwości. Dysponując ledwie 1
    watem nie możesz sobie pozwalać na użycie wielkiego rdzenia
    ferrytowego, bo więcej zmarnujesz na straty w rdzeniu i rozproszeniu
    niż przeniesiesz na wyjście i może po prostu braknąć mocy na
    obsłużenie strat powielacza.

    --
    Best regards,
    RoMan