  • 31. Data: 2016-04-14 22:38:20
    Temat: Re: Remontować HpLJ4Plus czy kupić nowy laser i jaki?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-14 21:49, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale to nie jest powodem zeby zachwalac gowno.

    Ja nie zachwalam gówna. Ja tylko twierdze że z drukarki laserowej można
    zrobić płytkę uzywając foto wbrew twierdzenim lokalnych teoretyków że
    się nie da i ze coś tam na coś tam zachodzi i to coś udowadnia.

    > Wydruk z lasera poprawiany rozpuszczalnikiem to gowno.

    Może być i guano byle czarne. I jest czarne że h... Ba, sprawdzałem pod
    mikroskopem przed i po acetonie, taki ze mnie Maxi Kaz.

    Ewentualnie możesz rozwinąc myśl dlaczego gówno, ale nie spodziewam się.
    I pamiętaj: acetonu się nie wylewa na wydruk. Się go wiesza w oparach.

    > Niedawno byl temat z robieniem plytek z lasera ale troche inna metoda.

    No i? Kto bogatemu zabroni? Jest kilka metod wykonywania płytek, a moje
    pierwsze płytki foto leciały tuszem na kalce technicznej z braku kasy na
    lasery w '94. Jak ktoś chce foto z 15 letniego lasera to prosze bardzo:
    da się. Z rapidografu: da się. Z naświetlarni: da się. Z atramentówki:
    da się. Wszystko sprawdziłem robiąc setki sztuk amatorsko i z każdej
    motody udawało się wykonać perfekcyjne płytki po kilkunastu próbach,
    wliczając kropki atramentu 300dpi widoczne w krawędziach miedzi. W
    dodatku moja naświetlarka składała się z jednej czarnej świetlówki 6W z
    miękkim uv i dużej ilości wolnego czasu...

  • 32. Data: 2016-04-14 23:00:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Zrobiłem niezliczona ilość płytek z HP6L. I troche mniej z HP2100. Nie
    > mówie teraz o termotransferze, tylko foto. Z efekt uzyskany pomocą
    > acetonu i preparatu Transparent (potem zastąpilem tańszym świńswem do
    > ściągania naklejek, podobny cytrusowy zapach). Wychodziło perfekcyjnie,
    [...]

    Możesz zastąpić jeszcze tańszą naftą. A jeśli Ci śmierdzi, to kup
    oczyszczoną w sklepie z dewocjonaliami.

    P.P.

  • 33. Data: 2016-04-14 23:08:10
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.04.2016 o 23:00, Paweł Pawłowicz pisze:

    > [...]
    >
    > Możesz zastąpić jeszcze tańszą naftą. A jeśli Ci śmierdzi, to kup
    > oczyszczoną w sklepie z dewocjonaliami.
    >
    > P.P.

    Nie sądzę.

    --
    Kaczin

  • 34. Data: 2016-04-14 23:09:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Sporo czas siedzialem w poligrafi i wiem ze zlecanie czegos na zewnatrz jest
    upierdliwe. Na dodatek jeszcze trzeba zaplacic. Ale to nie jest powodem zeby
    zachwalac gowno. Wydruk z lasera poprawiany rozpuszczalnikiem to gowno. Niedawno byl
    temat z robieniem plytek z lasera ale troche inna metoda. Ktos zrobil proby, porobil
    zdjecia. I sie okazalo ze metoda dostosowana do polskich warunkow jest bardzo dobra.
    Raptem wymagala scisku stolarskiego i kawalka czegos rownego. Zadnych papierow
    kredowych, zadnych emulsji. Zadnego naswietlania.

    Kogutek, pokaż jakąś płytkę zrobioną przez siebie metodą foto.
    Bo tak to tylko gdakanie słyszę.

    --
    Kaczin

  • 35. Data: 2016-04-14 23:10:37
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.04.2016 o 23:08, Kaczin pisze:

    > Nie sądzę.

    No chyba, że pisałeś o Transparencie.

    --
    Kaczin

  • 36. Data: 2016-04-14 23:16:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja o niebie ty o chlebie. Jedz z najlepsza klisza jaka uda Ci sie zrobic do
    naswietlarni i niech sprawdza jakie ma zaczernienie.

  • 37. Data: 2016-04-14 23:19:04
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 21:12:11 +0200 Kaczin <j...@p...interia.pl>
    napisał:

    >1. No nie wiem. Jak pytałem to chcieli 30 zł za A4, a to pewna różnica.

    O ku..., gdzie jest taka naświetlarnia? Klienci muszą walić drzwiami i
    oknami. Za 30zł to B2 naświetlisz.

    Tutaj przykładowy cennik:
    http://www.studiokwadrat.com.pl/strony/cennik1e_o.ph

    >Ponadto drukujesz kiedy chcesz i płytkę możesz naświetlać po, może 15-20
    >minutach. Z naświetlarnią też tak jest?

    Oczywiście to jest argument nie do podważenia, chociaż jak kiedyś było
    Studio 64 (W-wa), to potrafili od ręki naświetlić.

    >2. Zgadza się surowy wydruk nie nadaje się do foto.
    >Ale zaczerniony w oparach rozpuszczalnika *minimalnie* ustępuje jakością
    >kliszy z naświetlarni. I wiem co piszę, z praktyki.

    Jeżeli dla Ciebie działa, to ok.

  • 39. Data: 2016-04-14 23:22:51
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.04.2016 o 23:19, __Maciek pisze:

    > O ku..., gdzie jest taka naświetlarnia? Klienci muszą walić drzwiami i
    > oknami. Za 30zł to B2 naświetlisz.
    >
    > Tutaj przykładowy cennik:
    > http://www.studiokwadrat.com.pl/strony/cennik1e_o.ph

    No tak się składa, że tam gdzie mieszkam ceny "odrobinę" inne.

    > Oczywiście to jest argument nie do podważenia, chociaż jak kiedyś było
    > Studio 64 (W-wa), to potrafili od ręki naświetlić.

    No bo naturalnie, wszyscy tu piszący mieszkają 5 min spacerkiem od
    Studio 64 :-)

    --
    Kaczin

  • 38. Data: 2016-04-14 23:22:51
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 21:22:51 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Przyznam że jak zapytałem w naświetlarni o *jedną* kliszę to pukali się
    >w głowę. Za te 5zł nie opłaca się nawet podnieść dupy z krzesła.

    No patrz, a ja "jedną kliszę A4/B4" od czasu do czasu zamawiam i
    jeszcze mi nikt złego słowa nie powiedział. No ale odbieram
    najczęściej następnego dnia, węc pewnie puszczają razem z innymi
    pracami.

  • 40. Data: 2016-04-15 00:03:28
    Od: "Vernon.L.Pinkley" <v...@g...com>

    > Wydruk z lasera poprawiany rozpuszczalnikiem to gowno.

    Nie aż takie złe by nie stosować takich wydruków w poligrafii,
    przesadzasz ogólnie i dramatyzujesz. Owszem, okienko czasu naświetlania
    jest mniejsze, ale przy powtarzalnym naświetlaniu problemu nie widzę.
    Jeśli ludzie używają kalki matowej do druku rastrowego przy prostych
    pracach, nie ma powodu by nie stosować przy grafice wektorowej. Duże
    pola zawsze można maznąć pisakiem.