  • Data: 2018-06-21 12:38:29
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    >A tam nie było, przynajmniej w najprostszych wersjach, po prostu
    >rozładowania kondensatora na takiej cewce? Impuls dawał co trzeba,
    >parametry odpowiednio dobrane... Chodzi mi po głowie, że się z takim
    >sposobem uzyskiwania iskry spotkałem, tylko nie pamiętam gdzie...

    Dawno temu. Przerywacz tradycyjnie daje iskre przy rozlączeniu, ale
    kiedys nie bylo odpowiednich tranzystorow, takich na kilkaset V i
    kilka A.
    Wiec robiono jak piszesz, przy pomocy tyrystora.

    Jeszcze Jowisz mial odchylanie poziome na tyrystorach, bo odpowiednich
    tranzystorow nie bylo.

    Ale wkrotce zrobili, i glupie pomysly poszly do kosza :-)

    Tylko komplikacja ukladu za duza.

    J.