  • 41. Data: 2016-02-15 15:07:23
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 05:58:06 -0800 (PST)
    s...@g...com wrote:

    > Nie. Bo jak widzisz po swojej lewej kogoś migającego w lewo, wjeżdzającego na rondo
    o dwu pasach ruchu z drogi o jednym pasie ruchu to wiesz że pojedzie wewnętrznym
    pasem więc możesz spokojnie pojechać zewnetrznym.

    A jak nie będzie migał to nie mogę spokojnie jechać zewnętrznym?

    > Jak nie mruga to nie wiesz który pas zajmie więc nie możesz swobodnie pojechać
    sobie zewnętrznym.

    A to z jakiego powodu? :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 42. Data: 2016-02-15 15:10:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 14:52, s...@g...com wrote:

    > Analizowałem.
    > I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze
    raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.

    No to żebyś się kiedyś nie zdziwił, bo "zawracanie prawym pasem na
    rondzie" nie jest wcale zjawiskiem rzadkim, a i było bronione na tej
    grupie OIDP. Po prostu część kierowców (nawet na codzień będących
    królami lewego) na rondzie przypomina sobie, że najprościej prawym, bo
    "jestem zawsze w prawie";)

    Shrek.

  • 43. Data: 2016-02-15 15:10:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 15:02:14 +0100
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Doucz się, proszę:

    Ja się douczyłem, a Ty?

    > ,,§ 36. 1. Znak C-12 >>ruch okrężny<< oznacza, że na skrzyżowaniu ruch
    > odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku."

    Na polski chodziłeś, cudzysłów widzisz?

    Ruch okręzny implikuje ruch po okręgu, rozejrzyj się po okolicy, a zapewne
    dostrzeżesz jeszcze takie klasyczne ronda, one też o zgrozo oznaczone są C12 i na
    nich ruch faktycznie odbywa się po okręgu i o zgrozo nie poruszasz się po nich tak
    samo jak po innych o znaczonych C12 skrzyżowaniach z ruchem do okoła wyspy. Różnicę
    czynią wymalowane pasy.
    Polecam się jednak douczyć i zrozumieć różnice.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 44. Data: 2016-02-15 15:12:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szerszen,

    > I to jest własnie problem w zrozumieniu jak poruszać się po skrzyżowniu oznacoznym
    C12.
    > Skrzyżówanie o ruchu orkężnym, czyli po okręgu, to nie to samo co
    > skrzyżowanie o ruchu do okoła wyspy.

    Znajdź w PoRD definicję pojęć ,,skrzyżowanie o ruchu okrężnym" lub
    ,,rondo"...

    A co do znaczenia C-12 - dostałeś je już na tacy i dalej piszesz
    bzdury.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2016-02-15 15:13:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 05:52:29 -0800 (PST)
    s...@g...com wrote:

    > I choć to rzadkie w dzisiejszych czasach to wiem że jak mruga w lewo to znaczy ze
    raczej zajmie wewnetrzny pas i pojedzie bardziej dookoła.

    A ja znam takie skrzyżowanie oznaczone C12 na którym jest zakaz skrętu w lewo, to
    niespodzianka.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 46. Data: 2016-02-15 15:14:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello szerszen,

    > Ja się douczyłem, a Ty?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

> [...]

    > C12 skrzyżowaniach z ruchem do okoła wyspy. Różnicę czynią wymalowane pasy.
    > Polecam się jednak douczyć i zrozumieć różnice.

    Jesteś idiotą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2016-02-15 15:15:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 15.02.2016 13:29, t-1 wrote:

    > A teraz stawiamy doniczkę z palmą na środku ulicy i oznaczamy ruch
    > okrężny. (Rondo)
    > Okrążamy doniczkę i po manewrze jedziemy w przeciwnym kierunku.
    > Według niektórych nie zawróciliśmy.

    To akurat nie najlepszy przykład. Na rondzie z palmą w doniczce akurat
    zawracać nie wolno:P

    https://www.google.pl/maps/@52.2315389,21.0202473,3a
    ,34.4y,43.78h,91.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBeVTTMuP_uE
    n-fwCJKt3mg!2e0!7i13312!8i6656

    Shrek.

  • 48. Data: 2016-02-15 15:16:13
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 15:12:54 +0100
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Znajdź w PoRD definicję pojęć ,,skrzyżowanie o ruchu okrężnym" lub
    > ,,rondo"...

    Ja nie muszę znajdować definicji, której ty do końca nie rozumiesz, aby odróżniać
    skrzyżowania ze względu na zorganizowanie na nich ruchu poprzez wymalowane pasy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 49. Data: 2016-02-15 15:17:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 15:14:59 +0100
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jesteś idiotą.

    Ja wiem że zrozumienie boli, ale postaraj się ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 50. Data: 2016-02-15 15:19:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Feb 2016 14:03:11 +0100, r...@k...pl

    > Dziwne -- wydawałoby się, że rondo to skrzyżowanie, a na skrzyżowaniach można
    > skręcać i zawracać. Widać ostatnio sporo się zmieniło ;)

    Nie ostatnio, tylko niektóre barany od dawna nie potrafią pojąć, że rondo
    to skrzyżowanie z wszelkimi tego konsekwencjami, a nie jakaś droga
    jednokierunkowa ze skrętami tylko w prawo.Śmiech mnie ogarnia jak ktoś
    twierdzi, że na skrzyżowaniu nie można skręcić w lewo czy zawrócić...

    --
    Pozdor
    Myjk