  • 1. Data: 2012-06-01 16:45:28
    Temat: Ropa poniżej 100 dolarów za baryłkę
    Od: maniac <t...@m...com>

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.htm
    l?symbol=ROPA

    Przełoży się to na obniżenie cen paliwa czy nie? ;) U nas wszystko jest
    możliwe, więc stawiam, że tym razem to kurs dolara będzie kształtował
    cenę paliw w Polsce...
    Mocny dolar = tania ropa. Niestety. Nie zmienia to faktu, że przy takiej
    samej cenie baryłki ropy, ceny paliw mogły być tak niskie jak 3 PLN za
    litr PB95.

    --
    maniac

  • 2. Data: 2012-06-01 20:36:34
    Temat: Re: Ropa poniżej 100 dolarów za baryłkę
    Od: Xiant <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-06-01 16:45, maniac pisze:
> [...]
    > Mocny dolar = tania ropa. Niestety. Nie zmienia to faktu, że przy takiej
    > samej cenie baryłki ropy, ceny paliw mogły być tak niskie jak 3 PLN za

    Witam

    Nie liczyl bym na tansze paliwo na stacjach ... Czytalem wyliczenie, ze
    60% ceny ze stacji to akcyzy, podatki i inne wersje rzadowego
    bandytyzmu. Poza tym sprowadzic kontrakty na rope ponizej 100$ mozna
    spekulacja a to wlasnie teraz jest robione :) Niedlugo znow pojdzie w gore.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 3. Data: 2012-06-01 21:53:21
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-01 16:45, maniac wrote:
> [...]
    > Mocny dolar = tania ropa. Niestety. Nie zmienia to faktu, że przy takiej
    > samej cenie baryłki ropy, ceny paliw mogły być tak niskie jak 3 PLN za

    Nie wiem co za matoł to pisał, ale chyba nie widział, że dziś dolar
    chwilami sięgnął prawie 3,60zł.
    Wysoka cena paliwa jest wysoce na rękę państwu by łatać sobie dziurę
    budżetową, akcyzy nie zmniejszą zdecydowanie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 4. Data: 2012-06-02 13:58:13
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 20:36:34 +0200, Xiant napisał(a):

    > Poza tym sprowadzic kontrakty na rope ponizej 100$ mozna
    > spekulacja a to wlasnie teraz jest robione :) Niedlugo znow pojdzie w gore.

    Równie dobrze można wywodzić, że do lutowych 128 dolarów doprowadzono
    spekulacją, a teraz idziemy na realne poziomy, cokolwiek by to nie
    oznaczało :>
    Cztery lata temu ropa była po 148 i w 10 miesięcy zleciała na 36.

    AK

  • 5. Data: 2012-06-02 14:47:55
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-06-02 13:58, Andrzej Kubiak wrote:
    > Równie dobrze można wywodzić, że do lutowych 128 dolarów doprowadzono
    > spekulacją, a teraz idziemy na realne poziomy, cokolwiek by to nie
    > oznaczało :>
    > Cztery lata temu ropa była po 148

    Wtedy gdy wartość $ sięgała 2zł.

    > i w 10 miesięcy zleciała na 36.

    A u nas wtedy kosztował 3,80zł.

    Dołóż do dwóch powyższych jeszcze realną wartość ropy i kurs złotówki to
    może się okazać, że wielkiej spekulacji nie było.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 6. Data: 2012-06-02 15:44:22
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 02 Jun 2012 14:47:55 +0200, dominik napisał(a):

    > Wtedy gdy wartość $ sięgała 2zł.
    > A u nas wtedy kosztował 3,80zł.

    Trzymając się dokładnie przedziału, o którym piszę, to 3,09.

    > Dołóż do dwóch powyższych jeszcze realną wartość ropy i kurs złotówki to
    > może się okazać, że wielkiej spekulacji nie było.

    Co ma kurs złotówki do tego, że duzi gracze bawią się kursem ropy?
    Pomijając, że kursem PLN też bawią się jak chcą. :) I jak najbardziej jest
    to spekulacja na całego.

    AK

  • 7. Data: 2012-06-02 19:25:12
    Od: Aron <a...@g...pl>

    nie przelozy sie bo idzie 1. euro 2. wakacje

    aron

  • 8. Data: 2012-06-03 12:42:02
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 01 Jun 2012 21:53:21 +0200, dominik
    <u...@d...net.pl> wrote:

    > budżetową, akcyzy nie zmniejszą zdecydowanie.

    A czy to zmniejszenie dałoby jakiś efekt?

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2012-06-03 12:54:56
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-03 12:42, Robert Rędziak pisze:

    > A czy to zmniejszenie dałoby jakiś efekt?

    łatwo policzyć.

  • 10. Data: 2012-06-04 17:45:27
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 03 Jun 2012 12:54:56 +0200, nazgul <x...@w...pl> wrote: