  • Data: 2019-02-06 15:05:25
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    zhbick <n...@s...pl> wrote:

    > Żelowe są używane przecież w UPS a to zastosowania, w których jak
    > najbardziej dochodzi do pełnego rozładowania.

    Tylko jak często? Zastanawiam się ile pojemności miałby taki akumulator
    po, powiedzmy, 20 pełnych cyklach.

    > Amatorsko wymieniłbym po prostu te ogniwa, które się zużyły. Pojemność
    > zastępczych dobrałbym na podstawie pojemności któregoś z pozostałych ogniw,
    > które są jeszcze sprawne. To nie jest aparatura podtrzymująca życie i
    > spokojnie można się pobawić w takie druciarstwo tanim kosztem. A radość z
    > własnoręcznie przeprowadzonej naprawy - bezcenna! :-)

    Ok, ale czy to jedynie nie przesunie problemu? Jakiś rozjazd i tak będzie,
    a z tego co czytałem, bez balansera ten rozjazd pogłębia się z każdym
    cyklem.

    Zastanawiam się, czy może zamiast tego nie skombinować jakiegoś balansera
    (balancera?) i nie zobaczyć, czy to nie wystarczy. W końcu jeżeli podczas
    rozładowania ta jedna sekcja rozładuje się szybciej niż inne, to nie
    będzie dramatu, a podczas ładowania z balanserem się wyrówna...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika