    Date: Wed, 17 Sep 2014 22:34:55 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon

    W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze:
    > Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie
    > po wyższym profilu w celu zwiększenia owego prześwitu. Jednak czy
    > zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to
    > 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie
    > podniesie prześwit,

    o 0.6mm, czyli dokładnie nic

    > czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    > 195/15/65?

    To podniesie Ci samochód o 19.7mm, to już dość sporo i musisz się
    upewnić że takie koło nie zacznie obcierać np. o miskę sprężyny
    amortyzatora, albo o nadkole.

    > Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć
    > prowadzenie auta?

    Samochód się podniesie o te 2cm, do tego opony będą miały wyższy profil.
    Będzie trochę bardziej miękko na boki, ale jakiejś tragedii nie będzie.
    Na zimę IMO może być, chociaż ja zakładam takie co mają promień większy
    tylko o 1cm.