  • 1. Data: 2014-09-16 10:58:12
    Temat: Rozmiar opon
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie
    po wyższym profilu w celu zwiększenia owego prześwitu. Jednak czy
    zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to
    195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie
    podniesie prześwit, czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    195/15/65? Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć
    prowadzenie auta?

  • 2. Data: 2014-09-16 11:14:54
    Temat: Re: Rozmiar opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> [...]
    >czy zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których
    >jeżdżę to 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na

    Minimalnie skoro to zamienniki :-)
    Nie wiem czy widzisz ze to felg innych wymaga.
    Profil maja wyzszy, ale felgi z mniejsza dziura, dobrane niemal
    idealnie do tej samej srednicy.

    >czy może lepiej spróbować zamienić na takie 195/15/65?

    Lepiej, o ile sie zmieszcza. Mozesz tez 195/15/60 albo 185/15/65 ...
    zawsze pare mm wiecej.

    >Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć prowadzenie
    >auta?

    Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec.
    Aczkolwiek niemcy maja inne zdanie.

    J.

  • 3. Data: 2014-09-16 11:16:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 16.09.2014 10:58, Trybun wrote:
> [...]
    > podniesie prześwit, czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    > 195/15/65? Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć

    Nie mozesz zmienic na kolo o wiekszym lub mniejszym rozmiarze.
    Bedzie oszukiwac predkosciomierz, hamulce moga nie dac rady itd.

    Tu masz kalkulator zamiennikow
    http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

    ale w koncowym efekcie srednica kola moze sie roznic tylko o kilka procent.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2014-09-16 13:49:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze:
> [...]
    > podniesie prześwit, czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    > 195/15/65? Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć

    A może siadły ci (resory) sprężyny?

  • 5. Data: 2014-09-16 15:32:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-16 11:14, J.F. pisze:

    > Minimalnie skoro to zamienniki :-)
    > Nie wiem czy widzisz ze to felg innych wymaga.
    > Profil maja wyzszy, ale felgi z mniejsza dziura, dobrane niemal
    > idealnie do tej samej srednicy.

    Czyli tak jak sądziłem, gra nie warta świeczki. Jedyny zysk to
    potencjalne minimalnie niższe zużycie paliwa na tych zamiennikach..

    > Lepiej, o ile sie zmieszcza. Mozesz tez 195/15/60 albo 185/15/65 ...
    > zawsze pare mm wiecej.

    Powinny się zmieścić. Zależałoby mi na jak najwyższym profilu.

    > Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec.
    > Aczkolwiek niemcy maja inne zdanie.
    >
    > J.

    Auto nie jest niemieckie...;-) Dzięki za opinię.

  • 6. Data: 2014-09-16 15:33:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-16 11:16, Marek pisze:

> [...]
    > http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
    >
    > ale w koncowym efekcie srednica kola moze sie roznic tylko o kilka

    Już bym mógł przeboleć to przekłamywanie prędkościomierza, bo i tak
    jeżdżę z prawie stale włączonym Yanosikiem. Gorzej trochę z tymi
    hamulcami, ale z drugiej strony nie jeżdżę przecież na co dzień w
    górach. A co z promieniem skrętu? Już teraz autem zawraca sie jak
    nieomal ciężarówką, czy taka zmiana opon aby jeszcze go nie zwiększy?

  • 7. Data: 2014-09-16 15:34:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-16 13:49, t-1 pisze:

    > A może siadły ci (resory) sprężyny?

    Stoi sporo wyżej niż np Peugeot 307 czy Xara Picasso. Jednak silnik i
    przednie wahacze jakoś tak dziwnie nisko są zawieszone, Tak że dużym
    ryzykiem jest jazda polną drogą wyjeżdżoną przez traktory. Niby ma
    osłonę miski olejowej, ale nie chciałbym spotkania tej miski z jakimś
    kamieniem, zwłaszcza że miska jest z aluminium.

  • 8. Data: 2014-09-17 22:34:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to
    > 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie

    o 0.6mm, czyli dokładnie nic

    > czy może lepiej spróbować zamienić na takie
    > 195/15/65?

    To podniesie Ci samochód o 19.7mm, to już dość sporo i musisz się
    upewnić że takie koło nie zacznie obcierać np. o miskę sprężyny
    amortyzatora, albo o nadkole.

    > Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć
    > prowadzenie auta?

    Samochód się podniesie o te 2cm, do tego opony będą miały wyższy profil.
    Będzie trochę bardziej miękko na boki, ale jakiejś tragedii nie będzie.
    Na zimę IMO może być, chociaż ja zakładam takie co mają promień większy
    tylko o 1cm.

  • 9. Data: 2014-09-17 23:25:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze:
    > hamulce moga nie dac rady
    a to niby dlaczego??
    Jacek

  • 10. Data: 2014-09-17 23:28:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-17 o 22:34, Tomasz Pyra pisze:

    > To podniesie Ci samochód o 19.7mm,
    a nie przypadkiem o połowe z tego?
    Od osi do asfaltu jest tylko promień opony a nie średnica.
    Jacek