  • Data: 2011-04-17 22:56:29
    Temat: Re: Rysowanie sinusa cyrklem
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 17, 6:25 pm, JAM <j...@y...com> wrote:

    > JAM

    Zwracam honor. Nie jest bledne choc x^2=y^2 do niego niezbyt prowadzi.
    Jest to dowod, ze dwa jednakowe walce przecinajace sie pod katem 90
    stopni widziane z kierunku prostopadlego do obu walcow przecicie
    degeneruje sie do krzyza dwoch prostych.

    Rownanie, ktore podalem prowadzi do tego samego bo w rownaniu jest
    sqrt(1-sin(x)^2) a przeciez 1-sin(x)^2 = cos(x)^2 a pierwiastek z tego
    to zwykly cos(x). Dwojka w rownaniu sie gubi, bo ja patrzylem ma
    elipse pod katem 45 stopni do osi walca (gdzie max y to sqrt(2) ale
    przeciez rowniecie walca jest mierzone wzdluz jego osi co skraca moje
    rownanie o dokladnie sqrt(2).

    Tak czy siak, sinusa nie narysujesz cyrklem. Nie da sie. Gdyby sie
    dalo mialbys kwadrature kola. To wynika z definicji funkcji sin(x).
    Wezmy gorna polowke okregu jednostkowego x^2+y^2=1 Jezeli oznaczysz
    przez x = sin(u) to u oznacza dlugosc luku okregu pomiedzy osia y a
    wartoscia x. Jezeli potrafisz narysowac cyrklem wykres v = sin(u) to
    oznacza ze potrafisz narysowac dokladnie dlugosc luku okregu
    rozwninietego na prosta czyli potrafisz narysowac pi. Jezlie potrafisz
    narysowac pi to wlasnie znalazles kwadrature kola.

    JAM