  • 1. Data: 2011-04-15 07:21:15
    Temat: Rysowanie sinusa cyrklem
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Czasami istnieje potrzeba wyrysowania kawalka sinusa,
    np. gdy chcemy zwinac z blachy taki oto trojnik:

    http://fluid.itcmp.pwr.wroc.pl/~eichler/trojnik1/15.
    %20trojnik1.html

    Szablon mozemy wykonac cyrklem (koniecznie z lamanymi nozkami).
    Potrzebny bedzie pomocniczy walec o srednicy rownej polowie srednicy
    trojnika.
    Owijamy szablon dookola tego walca i cyrklem, rozwartym
    na dlugosc jego srednicy, rysujemy linie jak na rysunku:
    http://www.narval.republika.pl/sinuscyrklem.jpg

    Nastepnie rozprostowujemy szablon i wycinamy natysowany kontur.

    WM

  • 2. Data: 2011-04-15 08:41:56
    Temat: Re: Rysowanie sinusa cyrklem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.narval.republika.pl/sinuscyrklem.jpg
    > Nastepnie rozprostowujemy szablon i wycinamy natysowany kontur.

    A to dobrze wyjdzie ?

    Bo jak mam zaczac od szukania barwnika do plynu traserskiego ....
    to moze lepiej bys napisal jak zmusic autocada do wygenerowania
    wlasciwych rysunkow dla wycinarki laserowej :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-04-15 09:08:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 15, 9:41 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > to moze lepiej bys napisal jak zmusic autocada do wygenerowania
    > wlasciwych rysunkow dla wycinarki laserowej :-)

    Sheetmetal w dowolnym cadzie 3d- robisz wszystko na materiale 0.1mm
    (grubość kartki papieru) nawiniętym na zewnętrzną średnicę rury (no bo
    i kartkę nawiniesz)- dokładność super. Rozwijasz, robisz widok,
    drukujesz, wycinasz nożyczkami i lecisz... trasować!
    Konrad

  • 4. Data: 2011-04-15 10:01:13
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A to dobrze wyjdzie ?
    >
    > Bo jak mam zaczac od szukania barwnika do plynu traserskiego ....

    Nie trzeba az tak dokladnie trasowac,
    wystarczy olowek i sklecony z desek cyrkiel.

    > to moze lepiej bys napisal jak zmusic autocada do wygenerowania
    > wlasciwych rysunkow dla wycinarki laserowej :-)

    Ale musisz do tego miec komputer i bardzo drogi program CAD.
    Ponadto drukarka ma zwykle format nie wiekszy niz A3.
    W typowej polskiej blacharni nawet tego nie masz,
    a tu powiedzmy szybko trzeba cos zaimprowizowac
    dla ponad metrowej srednicy trojnika.

    WM

    ==
    Pierwsze prawo warsztatowca:

    Mierz suwmiarka, zaznaczaj kreda i tnij siekiera.

    ==

  • 5. Data: 2011-04-15 10:25:40
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > i kartkę nawiniesz)- dokładność super. Rozwijasz, robisz widok,
    > drukujesz, wycinasz nożyczkami i lecisz... trasować!

    W pewnej blacharni wycinali duze otwory w blasze reczna wycinarka
    po wyrysowanym cyrklem okregu. Wychodzily zarysy bardzo nierowne.
    Jak ja przyszedlem tam do pracy, to zmontowalem z byle czego cyrkiel
    do ktorego przytwierdzilem reczna wycinarke.
    Zaczely wychodzic zarysy rowne.
    Wzbudzilem u blacharzy podziw swoim prostym urzadzeniem.
    Ja z kolei dziwilem sie, ze nikt z nich wczesniej nie wpadl na ten prosty
    pomysl.

    WM

  • 6. Data: 2011-04-15 10:25:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 15, 11:01 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
    > Ale musisz do tego miec komputer i bardzo drogi program CAD.

    Sa za darmo. Niedawno jakis Anonim pytal czym zrobic blaszany
    bagaznik, jakis link mu podrzucilem.
    Konrad

  • 7. Data: 2011-04-15 10:38:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 15, 11:25 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Wzbudzilem u blacharzy podziw swoim prostym urzadzeniem.
    > Ja z kolei dziwilem sie, ze nikt z nich wczesniej nie wpadl na ten prosty

    No super :-)
    Pewnie Cie nienawidzili.
    Ostatnia firma w jakiej pracowalem w Polsce miala wycinarke laserowa 5-
    osiowa z obrotowym uchwytem na rury. Mozna bylo w rurze powycinac co
    sie chcialo, od razu z ukosowaniem do spawania. Ale jak to bywa z
    wloskim zlomem, psula sie niemilosiernie...
    Konrad

  • 8. Data: 2011-04-15 10:49:39
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Sa za darmo. Niedawno jakis Anonim pytal czym zrobic blaszany
    > bagaznik, jakis link mu podrzucilem.

    Te programy mocno rozleniwily ludzi.

    Czlowiek (po skonczonym technikum) przyszedl do mnie,
    zebym mu w programie cad zmierzyl kat scietego
    stozka o znanych srednicach podstaw i wysokosci.
    Zawsze mu to mierzyl w cad moj kolega, ale wtedy byl chory.
    Wyliczylem mu to na jego kalkulatorze i chcialem
    go nauczyc jak to robic, ale sie przed tym mocno bronil.

    WM

  • 9. Data: 2011-04-15 10:57:56
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
    > Pewnie Cie nienawidzili.

    Wprost przeciwnie, blacharze byli mi wdzieczni bo ulatwilem im robote,
    ktorej nie znosili.

    WM

  • 10. Data: 2011-04-15 10:58:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Apr 15, 11:49 am, "WM " <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Wyliczylem mu to na jego kalkulatorze i chcialem
    > go nauczyc jak to robic, ale sie przed tym mocno bronil.

    Leniwy, tepy, niepelnosprytny, wszystko jedno. Gdyby byl w stanie to
    porachowac to by porachowal. Natomiast gdyby nie mial cada- w ogole
    nie byloby z niego pozytku, a skad bys wzial takiego co potrafi? I ile
    bys musial mu zaplacic?
    Konrad
    PS ale zasada "jesli umiesz liczyc to licz na siebie" mimo wszystko
    obowiazuje. Gdyby sam to potrafil, zamiast liczyc na innych- problemu
    by nie mial :-)