eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRyzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!? › Re: Ryzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!?
    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ryzen: Szyna procesora 100MHz a pamięć 3200MHz - o co tu chodzi?!?
    Date: Fri, 08 Jun 2018 14:39:10 +0200

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 7 Jun 2018 07:53:40 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <2...@g...c
    om>
    od s...@g...com :
    >Witam
    >Procesor Ryzen miał swoją premierę rok temu. Wg podanej specyfikacji obsługuje on
    pamięć DDR4 do 3200MHz czyli jak sądzę fizycznie jest to 1600MHz (tyle że podają
    częstotliwość efektywną DDR). Mój problem jest taki, że w specyfikacji tego procesora
    podają również, że szyna procesora to 100MHz (czyli jak sądzę efektywnie 200MHz DDR).
    >Tak więc nasuwa się pytanie:
    >Po co pamięć DDR 3200MHz skoro szyna procesora to jedynie 200MHz DDR?!?

    To nie megaherce, a MT/s(megatransfers per second):
    https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/47408/mt-sec
    Taktowanie tych pamięci to 200-400 MHz:
    https://en.wikipedia.org/wiki/DDR4_SDRAM