  • 11. Data: 2013-02-14 21:55:48
    Temat: Re: Serwis diesel, Sosnowiec ?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 17:41, m...@g...com pisze:
> [...]
    na zapchany EGR lub dolot ... Ale o tej turbinie mowil juz drugi mechanik. Miewam
    obawy typowego notlaufu, obroty dochodza do 3 tys a auto jedzie do 120km/h i szybciej
    nie da rady. Teraz jezdze glownie po miescie wiec problemu nie ma, auto przyspiesza
    normalnie, odpala bez problemow, czasami (wyjatkowo) szarpnie przy gaszeniu silnika).

    -90km-pierburg-i2985380808.html

    > Witam
    >
    > OK, dzieki sliczne, wymienialem zawor o oznaczeniu N75 (taki plastykowy) bo VAG
    zglaszal blad tego zaworu, po wymianie blad sie nie pojawia. Teraz kupie ten ktory
    radzisz i sprawdze, warto zaryzykowac, 150 PLN a 2 tys to roznica ... Mechanik ze
    mnie zaden ale do tej pory to co sobie sam zVAGowalem i wymienilem (pare wezykow
    podcisnienia, zawor N75, bezpieczniki itp) to dziala i dalej sie nie psuje :)

    > Pozdrawiam
    > Xiant

    Ten ze zdjęcia to właśnie N75 ale do turbo sterowanych NADciśnieniowo. U
    Ciebie najprawdopodobniej jest już wersja turbosprężarki z VNT i tam
    zawór N75 jest plastikowy i turbo sterowane jest PODciśnieniowo.
    Podaj kod silnika to się rozwieje wątpliwości.

    Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i
    w niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
    zamknąć się w 400zł.

    Lewis

  • 12. Data: 2013-02-14 22:44:20
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Najprawdopodobniej masz zapieczona zmienną geometrię w turbosprężarce i w
    > niej leży problem, naprawa jej łącznie z demontażem i montażem powinna
    > zamknąć się w 400zł.

    O ile dobrze kojarzę to 90 KM nie miały zmiennej geometrii.

    Szymon

    ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszedniości silnika 1.9tdi)
    ciężko znaleź kogoś kto naprawi to co padło a nie wymieni połowę
    osprzętu za głupie pieniądze całkowicie bez potrzeby (i czasami bez
    skutku).

  • 13. Data: 2013-02-14 22:55:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 22:44, Szymon Machel pisze:
    > U?ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > O ile dobrze kojarz? to 90 KM nie mia?y zmiennej geometrii.
    >
    > Szymon
    >
    > ps A z drugiej strony to faktycznie (pomimo powszednio?ci silnika 1.9tdi)
    > ci?ko znale? kogo? kto naprawi to co pad?o a nie wymieni po?ow?
    > osprz?tu za g?upie pieni?dze ca?kowicie bez potrzeby (i czasami bez
    > skutku).

    ALH miało VNT.
    Nieraz trafia mi się ktoś po kilku mechanikach, radosna twórczość nie
    zna granic... :D

    Lewis

  • 14. Data: 2013-02-15 01:18:58
    Od: Dawid <x...@n...pl>

> [...]
    > ciężko znaleź kogoś kto naprawi to co padło a nie wymieni połowę
    > osprzętu za głupie pieniądze całkowicie bez potrzeby (i czasami bez

    No to nie posłuchałeś i wpadłeś.
    Miały zmienną geometrię, mają również dwa zawory, często mylone.
    Ten który wymieniłeś, plastikowy N75 NIE STERUJE TURBINĄ.
    http://allegro.pl/zawor-turbiny-skoda-octavia-seat-l
    eon-toledo-ibiza-i3015078328.html
    przeczytaj opis od zielonych literek.
    No ale róbta co chceta ;-)

  • 15. Data: 2013-02-15 01:29:43
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Witam
    > Moze ktos polecic dobrego mechanika diesla w Sosnowcu ?

    je

  • 16. Data: 2013-02-15 01:33:22
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-02-15 01:29, X-Man pisze:
    > <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > je
    je
    je
    je
    jestem z miasta to widać............
    :-)

  • 17. Data: 2013-02-15 09:30:26
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 21:31:08 UTC+1 użytkownik huri_khan napisał:
    > Jeżeli diesel i nie boisz się przejechać przez Brynicę to Pierkary Śląskie
    >
    > ul. Stalowa (chyba Adamczyk serwis bosch lub cos w tym stylu)
    >

    > --
    >
    > [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    >
    > [SY] [Cruze 1,8 LT]
    Witam

    Nie boja sie, robilech 3 lata w Gliwicach :) Taakie gryne chopy tam byly, troche
    rzech sie godoc nauczyl, piknie bylo :))
    Poprobuje sam z tym zaworkiem ale dzieki za namiary.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 18. Data: 2013-02-15 09:32:14
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 22:55:01 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

    > ALH miało VNT.
    >
    > Nieraz trafia mi się ktoś po kilku mechanikach, radosna twórczość nie

> [...]

    Silnik ALH, moge podac VIN jak sie przyda. N75 juz wymienilem bo do tego zaworu tez
    VAGowalem bledy, po wymianie spokoj. Teraz tylko kontrolka sie zapala i gasnie, nie
    mam kiedy sprawdzic auta w trasie czy dalej bedzie notlauf czy nie.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 19. Data: 2013-02-15 09:34:31
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 01:18:58 UTC+1 użytkownik Dawid napisał:

> [...]
    >
    > Miały zmienną geometrię, mają również dwa zawory, często mylone.
    >
    > Ten który wymieniłeś, plastikowy N75 NIE STERUJE TURBINĄ.

    Spokojnie, N75 wymienialem z pol roku temu bo TEZ zglaszal blad, ten ktory Ty
    polecach wymianie pewnie w nastepnym tygodnia jak go kupie :)

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 20. Data: 2013-02-15 10:00:37
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 09:34, m...@g...com pisze:

    > Spokojnie, N75 wymienialem z pol roku temu bo TEZ zglaszal blad, ten ktory Ty
    polecach wymianie pewnie w nastepnym tygodnia jak go kupie :)

    > Pozdrawiam
    > Xiant

    Teraz porządnie się rozejrzyj czy masz tam taki metalowy zawór. ALH ma
    VNT i ma 2 plastikowe zwory, N18 do EGR i N75 do sterowania turbo.

    Lewis