  • 1. Data: 2005-01-14 16:31:28
    Temat: Siec osiedlowa
    Od: "b...@n...o2.pl" <b...@o...pl>

    Witam
    Nie mogę nigdzie uzyskać szczegółowych odpowiedzi na temat sieci
    osiedlowej.Jakie będzie lepsze medium transmisyjne:skrętka,a może koncentryk,a
    może to i to jednocześnie???
    Jakie urządzenia bedą najlepsze??
    Jak to wygląda z cenami kablami i urządzeniami sieciowymi,może ktoś pomoże mi i
    doradzi gdzie to tanio kupic??
    Z góry dziękuje za informacje.

  • 2. Data: 2005-01-14 17:07:36
    Temat: Re: Siec osiedlowa
    Od: <"przemcia()"@poczta.fm>

    b...@n...o2.pl napisał(a):
> [...]
    > Jakie urządzenia bedą najlepsze??
    > Jak to wygląda z cenami kablami i urządzeniami sieciowymi,może ktoś pomoże mi i

    koncentryk koniecznie, zabezpiecza przed burzami i hakerami
    jednoczesnie tez mozesz, ale tylko wtedy, gdy kable przechodza przez
    siebie pod katem 65 stopni przy slonecznej pogodzie o umiarkowanym
    wietrze - sprzet jest najistotniejszy - tylko huby trzymane w piwnicy
    kolo ogorkow kiszonych dadza najlepsze predkosci

  • 3. Data: 2005-01-14 17:26:23
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On 14 Jan 2005 17:31:28 +0100, b...@n...o2.pl
    <b...@o...pl> wrote:

    > Jakie będzie lepsze medium transmisyjne:skrętka,a może koncentryk,a
    > może to i to jednocześnie???

    Zdecydowanie koncentryk. Może nie będzie lepiej, ale na pewno
    będzie weselej ;>

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 4. Data: 2005-01-14 18:14:46
    Od: <w...@c...3miasto.net>

> [...]
    > wietrze - sprzet jest najistotniejszy - tylko huby trzymane w piwnicy
    > kolo ogorkow kiszonych dadza najlepsze predkosci

    Nie śmiej się. tej klasy znawcy robią dziś sieci osiedlowe. znają się
    natomiast na

    1) wciskaniu kitu
    2) braniu kasy z góry
    3) załatwianiu w urzędach żeby nie mieć konkurencji

    niedawno byłem w sądzie jako świadek w sprawie jednej tego typu. gość miał
    wiedzę właśnie tej klasy i wszędzie oszczędzał. i był spec od sieci
    radiowej. złączki zarobione obcęgami (albo końskim kopytem), kabel RG-58
    (bo przecież on też ma 50 omów a jest 6 razy tańszy! - cytuje) i karty
    "super tanio" co prawda co 3-cia działała ale to i tak nie miało znaczenia
    jak reszta była bez sensu.

  • 5. Data: 2005-01-14 19:09:24
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "b...@n...o2.pl" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mogę nigdzie uzyskać szczegółowych odpowiedzi na temat sieci
    > osiedlowej.Jakie będzie lepsze medium transmisyjne:skrętka,a może

    dzisiaj koncentryk jest juz praktycznie niestosowany
    czasami moze stanowic tania alternatywe dla swiatlowodu (potrzeba >100m i
    <300m i nie ma specjalnie wysokich wymagan)

    mamy jedna lokalizacje gdzie jest traktowany jako magistrala (250metrow) a
    od hubow do klientow idzie skretka
    co prawda to tylko 10 Mbit, ale na potrzeby Internetu wystarcza

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 6. Data: 2005-01-14 22:05:57
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    <w...@c...3miasto.net> napisał(a):

    > radiowej. złączki zarobione obcęgami (albo końskim kopytem), kabel RG-58
    > (bo przecież on też ma 50 omów a jest 6 razy tańszy! - cytuje)

    A mozesz mi powiedziec, w czym koncentryk RG-58 jest zly, zakladajac,
    ze stosujemy profesjonalna radiolinie, a po kablu idzie tylko
    czestotliwosc posrednia?

    MSPANC.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 7. Data: 2005-01-15 08:02:39
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:86d5w7wtru.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...

    > A mozesz mi powiedziec, w czym koncentryk RG-58 jest zly, zakladajac,
    > ze stosujemy profesjonalna radiolinie, a po kablu idzie tylko
    > czestotliwosc posrednia?

    AFAIK RG-58 sie do radii nie uzywa bo m.in. ma tragiczne ekranowanie

    RG-6 to chyba najcienszy stosowany

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 8. Data: 2005-01-15 08:56:44
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl> napisał(a):

    > AFAIK RG-58 sie do radii nie uzywa bo m.in. ma tragiczne ekranowanie

    Uzywa sie.

  • 9. Data: 2005-01-15 14:15:49
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 14 Jan 2005 17:26:23 GMT,
    Robert Rędziak <s...@s...plukwa.net> screamed:

    > Zdecydowanie koncentryk. Może nie będzie lepiej, ale na pewno
    > będzie weselej ;>

    Obecnie wylacznie gruby ethernet (10base5).
    Same zalety:
    - duza ilosc dostepnych kart na rynku,
    - bardzo proste wpinanie nowych uzytkownikow w istniejace instalacje.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 15:13:00 user up 10492 days, 3:08, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Do files get embarrassed when they get unzipped?

  • 10. Data: 2005-01-16 02:47:58
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> wrote in message
    > Uzywa sie.
    Taaak. Ostatnio widziałem używany z BreezeComem. Tylko co to ma wspólnego z
    przesyłanem fal radiowych tym kablem, poza tym że cały zestaw służy do
    komunikacji bezprzewodowej? Całość radia była zintegrowana z anteną "na
    górze", z dołu dosyłany był tylko (jakiśtam) prąd i co owa antena ma słać. W
    przypadku gdy ostatni aktywny element jest za takim kablem, to jak najbardziej
    ma to rację bytu. Spróbuj podłączyć pasywny element do aktywnego takim kablem
    i wtedy porozmawiamy; tylko nie na dystansie 20 cm i na częstotliwości
    przynajmniej 2.4GHz - bo wiesz, antenę CB sobie możesz RG-58 podłączyć.

    Zdrówko.
    --
    [E-Mail:p#75;pl] [GG: 1655827] [TEL: +48 604 90 40 40]
    Legalny sprzęt 802.11a/b http://www.osbridge.pl/