  • 11. Data: 2010-08-24 14:50:09
    Temat: Re: Sigma 30 mm f/1.4 EX HSM?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Michał Nitka wrote:

    > Niby tak ale jak kogoś stać na body za 10k, to i na stałkę mu starczy.
    > Chodziło mi o to, że Nikkor 50/1.4G spisuje się lepiej na FF niż Sigma
    > na DX.

    G się nie nadaje do pracy na FF z powodu beczki.

  • 12. Data: 2010-08-24 15:33:53
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 24 Sie, 16:50, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]

    Dystorsję można wyprostować, brak rozdzielczości już trudniej.

    BTW jest jakiś program albo zestaw pluginów fo PS, które poprawiają
    dystorsję albo winietowanie na bazie EXIFa i jakichś danych
    referencyjnych nt. szkiełCan? Chodzi mi o coś podobnego do tego co
    oferuje Canon 50D

  • 13. Data: 2010-08-24 15:38:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 08:33:53 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):

> [...]
    > dystorsję albo winietowanie na bazie EXIFa i jakichś danych
    > referencyjnych nt. szkiełCan? Chodzi mi o coś podobnego do tego co

    DxO? CS5? LR3? O to chodzi?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 14. Data: 2010-08-24 16:04:14
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-24 16:33, Anonymouse pisze:
    > no tu:
    >
    > http://picasaweb.google.pl/117412661047246905537/Tes
    t#

    O! Tramini late harvest! ;)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 15. Data: 2010-08-24 16:16:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Michał Nitka wrote:

    > Dystorsję można wyprostować, brak rozdzielczości już trudniej.

    No bez jaj, po co ktoś miałby prostować zdjęcia ze _standardu_? :)

    Z punktu widzenia FF ten obiektyw to całkowita porażka.

    50/1.4D jest idealnie skorygowany i o niebo szybszy.

    Tak, nowy PS.

  • 16. Data: 2010-08-24 16:34:33
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-24 18:16, Mateusz Ludwin pisze:

    > Tak, nowy PS.

    Tak samo jak i nowy LR.

    Lub DxO Optics - nie widzialem lepszej korekty wad optycznych, a
    kosztuje ulamek ceny PSa. Ba! Nawet ulamek ceny LRa. Tyle, ze aby byl
    naprawde skuteczny, warunkiem jest posiadanie szkiel i body wspieranych
    przez soft.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 17. Data: 2010-08-24 19:13:01
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Tak samo jak i nowy LR.
    >
    > Lub DxO Optics - nie widzialem lepszej korekty wad optycznych, a
    > kosztuje ulamek ceny PSa.

    Podobnie jak z odszumianiem, też radzi sobie wyśmienicie.

    > Ba! Nawet ulamek ceny LRa. Tyle, ze aby byl
    > naprawde skuteczny, warunkiem jest posiadanie szkiel i body wspieranych
    > przez soft.

    Oraz szybkiego komputera z grafiką wspieraną przez program, bo inaczej
    jest wolno ;)

    --
    marcin

  • 18. Data: 2010-08-24 19:50:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 21:13:01 +0200, mt napisał(a):

    > Podobnie jak z odszumianiem, też radzi sobie wyśmienicie.

    Od nowego LR3 chyba jednak gorzej - więcej szczegółów traci.

    > Oraz szybkiego komputera z grafiką wspieraną przez program, bo inaczej
    > jest wolno ;)

    Wolno jest i tak :)

  • 19. Data: 2010-08-25 08:28:51
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 24 Sie, 18:34, Mateusz Papiernik <m...@m...net> wrote:

> [...]
    > kosztuje ulamek ceny PSa. Ba! Nawet ulamek ceny LRa. Tyle, ze aby byl
    > naprawde skuteczny, warunkiem jest posiadanie szkiel i body wspieranych

    Dzięki, zbadam. W sumie korecja wad optycznych była jedną z rzeczy
    które podobały mi się w 50D.

  • 20. Data: 2010-08-25 09:14:26
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 24 Sie, 18:16, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > No bez jaj, po co ktoś miałby prostować zdjęcia ze _standardu_? :)
    Bez przesady, nie każde zdjęcie trzeba prostować, bo nie na każdym
    masz proste linie, żeby było to widać.

    > Z punktu widzenia FF ten obiektyw to całkowita porażka.
    >
    > 50/1.4D jest idealnie skorygowany i o niebo szybszy.

    A jak z ostrością - Na optyczne.pl narzekali na obraz przy f/1.4?