  • Data: 2016-01-27 13:31:25
    Temat: Re: Siłownik na 1/4 obrotu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adamschodowy" napisał w wiadomości grup
    >Serwo,
    >ja akurat temat znam od str modelarstwa a nie przemysłu i nie wiem
    >jak to

    Serwo to temat szeroki, pisz, ze masz na mysli modelarskie :-)

    >wygląda w niutonach bo podaje się najczęściej ich siłę w kilogramach
    >ale modelarskie ok 50-gramowe serwo na orczyku 5-centymetrowym
    >wyrabia ok 6-10kg, a koszt takiego elementu to od ok 40pln wzwyż, do
    >ok 220 za

    6kG to 60N, a na 5cm (ramie 5cm, czy dwa ramiona po 2.5cm ?)
    to jest 3Nm albo 300Ncm albo 30kGcm

    to np ma tylko 14kGcm
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXY
    ZW9&P=0

    >heavy-duty z przekładniami metalowymi czy węglowymi (w tych tańszych
    >jest zwykle pe czy teflon).

    Wez pod uwage, ze jak tam w srodku jest kolko zebate o srednicy np
    1cm, to na zebie mamy juz 60kG sily.
    I na osce mniej wiecej podobnie.

    > Są szybkie, typowo machają jakieś 60* w 0,3-0,5sek. Miałem do
    > czynienia z kilogramowymi silnikami krokowymi 1-3Nm i śmiem
    > twierdzić że jest to mniej-więcej porównywalne z takim 50g serwem.

    No i skutek taki, ze tam gdzie trzeba lepszych parametrow uzywa sie
    serwa (nie modelarskiego) a nie krokowca.
    Z tym, ze krokowiec ma tyle na osi silnika, a serwo to raczej po
    przekladni ...

    Tak czy inaczej - jest to jakas propozycja, z tym, ze raczej trzeba
    serwa modelarskiego z gatunku wiekszych.

    J.